چرا شهرک های صنعتی خوزستان دارای مشکلات فراوان هستند؟

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: اخلاق محمدیان گفت: امروز خوزستان دارای ۷۰ شهرک و نواحی صنعتی مصوب با مساحتی بیش از ۷۰۷۸ هکتار و اماکن واگذاری زمین در تمام شهرستان‌ها است.

وی اظهار کرد: تاکنون تعداد ۲۲۴۰ فقره قرارداد واگذاری در شهرک‌ها منعقد شده که از این تعداد ۱۰۵۳ طرح به بهره‌برداری رسیده و برای بیش از ۱۵ هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

مدیر عامل شهرک های صنعتی خوزستان به ضعف زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی خوزستان اشاره کرد و افزود: همیشه این اصل که آب، برق، گاز، راه آهن و… محور توسعه قرار گیرند در همه جا حاکم است اما متاسفانه در اهواز برخی از این زیر ساخت ها علاوه بر اینکه محور توسعه نیستند بلکه مشکلاتی ایجاد می کنند.

‌وی با بیان اینکه در بخش صنعت استان، بیشترین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به هزینه‌های شخصی صنعتگران است تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه بخش صنعت یکی از مهمترین وظایف و نقش‌های حاکمیتی دولت‌ها در اقتصاد کشورها است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در ادامه به برنامه‌های آینده شرکت اشاره و خاطرنشان‌کرد: ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و فازهای توسعه این شهرک‌ها با هدف ایجاد فضای لازم جهت استقرار صنایع، به‌سازی زیرساخت موجود مستهلک شده در شهرک‌ها، ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی همچون شعبه‌های بانکی، دفاتر بیمه و مراکز آتش‌نشانی، واگذاری اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های خدماتی متشکل از مدیران واحدهای صنعتی با هدف ایجاد انسجام و استفاده از نظرات اجرایی و مشارکت بیشتر اهالی صنعت در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.