قیمت جدید نان در خوزستان اعلام شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت و تجارت خوزستان نرخ جدید نان مصوب استانداری خوزستان را اعلام کرد.

ابوالقاسم کوره‌چینی گفت: براساس مصوبه روز گذشته استانداری، قیمت هر قرص نان لواش با وزن ۱۵۰ گرم، ۱۶۰۰ ریال و هر قرص ۸۵ گرمی نان لواش تهیه شده با دستگاه‌های اتوماتیک ۱۲۰۰ ریال تعیین شد.

وی اظهار کرد: هر قرص نان تافتون با وزن ۱۷۰ گرم ۱۸۰۰ ریال، نان بربری با وزن ۴۰۰ گرم ۴۰۰۰ ریال و نان سنگک با وزن ۶۰۰ گرم ۶۵۰۰ ریال است.

کوره‌چینی ادامه داد: قیمت هر قرص نان نیمه‌حجیم با وزن چانه ۴۰۰ گرم ۴۰۰۰ ریال و نان خراسانی (تافتون گرد) با وزن ۳۰۰ گرم ۴۰۰۰ ریال تعیین شده است.

وی تصریح کرد: این نرخ‌ها از امروز در همه شهرستان‌های استان لازم اجرا است و نانوایان موظف به رعایت این نرخ‌ها هستند.

کوره‌چینی افزود: این نرخ‌ها در شورای سیاست‌گذاری آرد و نان استان با حضور استاندار و معاونین و مسوولان مرتبط تعیین و تمام جوانب در این نرخ‌ها لحاظ شده است.

وی عنوان کرد: در تعیین نرخ‌ها منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده مورد توجه ما بوده و نرخ آرد و نان با توجه به افزایش قیمت آرد و گندم در کل استان‌ها تغییر کرده است.

کوره‌چینی خاطرنشان کرد: نرخ‌ نان‌های مصرفی افزایش ۳۰ درصدی داشته اما نان تافتون به دلیل این‌که ۸۵ مصرف مردم را به خود اختصاص داده و جهت رعایت حال مصرف‌کنندگان، ۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: قیمت آرد نیز که قبلا ۵۶۰ تومان بود هم‌اکنون کیلویی ۸۰۰ تومان تعیین شده در حالی که قیمت آرد به صورت متوسط در استان‌های دیگر بین ۷۹۰ تا ۸۱۰ تومان تعیین شده است.

کوره‌چینی در پایان افزود: در نرخ‌گذاری سود قانونی هم نانوایان و کارخانجات آرد لحاظ شده است و از این نظر مشکل خاصی وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.