مشکلات مسکن مهر را نباید به دولت گره زد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بخش مسکن فرابخشی است و عوامل مختلفی دست اندرکار مسکن مهر هستند و نباید مشکلات آن را به دولت گره زد.
محمد راستگو در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مسکن مهر از همان ابتدا به طور مناسب برای مردم جا نیفتاد و کسی قرار نبود با ۱۰میلیون ریال صاحب خانه شود.

وی افزود: این مبلغ تنها برای نامنویسی اعلام شده بود و در همان زمان با توجه به این که نرخ ارز و مصالح ساختمان بسیار پایین تر از وضعیت فعلی بود با احتساب متری سه میلیون ریال یک واحد ۷۵متری با ۳۰۰میلیون ریال ساخته می شد؛ در آن زمان وام مسکن ۲۰۰میلیون ریال بود که بعد به ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

راستگو ادامه داد: مردم و متقاضیان مسکن مهر باید در نظر داشته باشند دولت در قبال این پروژه وظایفی داشته و مردم هم به لحاظ تامین سهم آورده وظایفی عهده دار بودند.

وی گفت: در این پروژه دولت زمین و تسهیلات ارزان قیمت را داده و در عملیات زیربنایی و روبنایی هم با وجود که بند دال تبصره شش قانون ساماندهی کار آماده سازی و هزینه های جانبی به عهده اعضا گذاشته شده اما بسیاری از واحدهایی که آماده بهره برداری شده اند با کمک دولت ساخته شده اند.

راستگو اظهار کرد: باید در نظر داشت که هزینه تمام شده واحد و کیفیت آن به میزان سهم آورده و تابعی از وضعیت نقشه ها و واحدهایی است که مردم انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده واحدها گویای هزینه تمام شده عنوان کرد: وسعت و حجم پروژه نشان می دهد که نیاز به توجه ویژه دارد و معنای آن این نیست که تا یکی دو سال آینده تمام می شود.

راستگو تصریح کرد: هر پروژه ای که تعریف ویژه و توجیه اقتصادی داشته باشد در کوتاهترین زمان به ثمر می رسد.

مجموع برنامه مسکن مهر در خوزستان به غیر از مسکن روستایی ساخت ۱۱۰هزار واحد است.

از این میزان، ۸۰ هزار واحد در ۱۹شهر با جمعیت بالای ۲۵هزار نفر، ۱۴هزار واحد در شهرهای با جمعیت کمتر از آن، ۱۱هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای جدید ‘ رامین’ و ‘شیرین شهر’ اهواز و بقیه در شهرهای دارای بافت فرسوده ساخته می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.