تمهیدات ویژه تردد زائران عتبات؛ مرز شلمچه در ایام اربعین شبانه‌روز باز است/ پیش بینی عبور ۳۰۰ هزار زائر

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار خرمشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در ایام اربعین ۳۰۰ هزار زائر عتبات عالیات از مرز بین‌المللی شلمچه عبور کنند.

ولی‌الله حیاتی افزود: برای ایام اربعین تمهیدات ویژه‌ای در مرز بین‌المللی شلمچه اتخاذ شده و مرز به صورت شبانه‌روزی جهت تردد زائران عتبات عالیات باز است.

وی عنوان کرد: در این ایام ۲۰ گیت ورود و خروج، کار نقل و انتقال ۱۵ تا ۲۰ هزار زائر را در روز انجام می‌دهند و بیش از ۵۰ موکب نیز کار خدمات‌رسانی به زائران را بر عهده خواهند داشت.

فرماندار خرمشهر اظهار کرد: چادرهای اسکان گروهی نیز در مرز شلمچه برپا شده و هیچ گونه مشکلی در این مرز برای زائران وجود ندارد. از همه هموطنان از سراسر کشور که قصد سفر به کشور عراق زا دارند نیز دعوت می‌شود، برای تردد به عتبات عالیات در ایام اربعین از مرز بین‌المللی شلمچه استفاده کنند چون هم امنیت پایداری در این مرز برقرار است و هم زیرساخت‌های قابل قبولی در مرز فراهم شده است.

حیاتی افزود: علاوه بر مرز زمینی که همه تمهیدات برای تردد در آن فراهم شده، کریدور مرز دریایی خرمشهر به بصره غیرفعال شده و قادر است روزانه یک هزار و ۲۰۰ نفر را از طریق دریا به عراق منتقل کند.

وی درپایان گفت: هیچ گونه مشکلی در بحث تردد زائران چه از طریق دریا و چه از طریق زمینی از مرز بین‌المللی شلمچه و خرمشهر وجود ندارد و مسافرانی که مایل هستند از جاذبه‌های گردشگری ساحل زیبای اروند بهره‌مند شوند، می‌‌توانند از طریق سفر دریایی تردد کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.