خوزستان دومین استان تولیدکننده و سومین استان از نظر بیکاری

عصر جنوب: معاون بودجه و برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: چرا خوزستان با وجود اینکه دومین استان در زمینه تولید در کشور است، جایگاه آن از نظر بیکاری باید جزو سه استان نخست کشور باشد.
امید حاجتی پیش از ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مطالبات اصلی مردم و مسئولان در استان خوزستان این است که چرا این استان با وجود اینکه دومین استان در زمینه تولید در کشور است، جایگاه آن از نظر بیکاری جزو سه استان نخست کشور است.

وی افزود: تلاش و ماموریت اصلی مسئولان این استان حل یا بهبود وضعیت موجود است که نرخ بیکاری کاهش یابد.

حاجتی گفت: انتظار می‌رود در کنار کمک‌های دولت در استان نگاه ویژه‌ای به آسیب‌پذیرین قشر یعنی بیکاران شود؛ با افزایش بیکاری سرریز آن در مسائل اجتماعی و افزایش آمار زندانیان بروز پیدا می‌کند.

معاون بودجه و برنامه‌ریزی استاندار خوزستان تصریح کرد: در سال جاری برای حمایت از اقشار بیکار کل اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به صورت ۱۰۰ درصد به جامعه تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: انتظار داریم با توجه به اینکه اعتبارات مستمری‌بگیران بهزیستی ملی پرداخت می‌شود، عنایت ویژه‌ای به این استان شود.

حاجتی گفت: در استان خوزستان نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و با وجود تحریم‌ها در زمینه کنترل بازار نرخ تورم ۶ ماهه نخست سال به میزان ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری رسید که این نشان دهنده اجرای درست برنامه‌های کنترل بازار است؛ همچنین در زمینه صادرات غیرنفتی ۸۲ درصد رشد از نظر ارزشی داشته‌ایم.

معاون بودجه و برنامه‌ریزی استاندار خوزستان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان به میزان ۶٫۵ درصد کاهش داشته است، این کاهش به خودی خود اتفاق نیفتاده است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

وی یادآور شد: در استان خوزستان عمده واحدهای تولیدی با ظرفیت زیر ۴۰ درصد فعالیت می‌کنند که به‌کارگیری این ظرفیت‌ها موجب ایجاد اشتغال می‌شود و نیاز به سرمایه‌گذاری جدید نیست.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.