نرخ بیکاری در استان خوزستان ۲۷ درصد/ برخی شهرستان های استان ۴۰ درصد!

عصر جنوب: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: نرخ بیکاری در استان خوزستان بر اساس آخرین سرشماری، ۲۷ درصد و در برخی شهرستان‌های استان نیز ۴۰ درصد است.

هوشمند صفایی ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مدیران باسابقه‌ای در استان خوزستان فعالیت می‌کنند که با همکاری این مدیران وظایف مربوط به حوزه تعاون و کار پیگیری می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته ۵۰ مصوبه در حوزه‌های بهداشت و درمان به مرحله اجرا رسید.

صفایی گفت: در ابتدای سال جاری تا کنون با برگزاری هفت جلسه شورای هماهنگی حدود ۲۰ مصوبه تصویب شد و در مرحله اجرا هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: از شاخص‌ترین اقدامات استان در سال جاری می‌توان به اتفاقی که در پاساژ کادوس آبادان رخ داد اشاره کرد که با توجه به تاکید استاندار، خسارت‌دیدگان مورد حمایت قرار گرفتند و برای احیا و بازسازی این مجتمع وام‌هایی به افراد تعلق گرفت.

صفای ادامه داد: در شورای مبارزه با مواد مخدر نیز مقرر شده که ۲۰ درصد از اعتبارات خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته اختصاص یابد که حدود ۲ میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: تا کنون به حدود ۸۰ نفر از معتادان بهبودیافته، وام‌های ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شد به طوری که در حال حاضر استان خوزستان استان پایلوت در رابطه با برقراری استان پاک مطرح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: اختصاص ۲۰ درصد از فرصت‌های شغلی در کاریابی‌ها به معتادان بهبود یافته و طرح حمایت غذایی از طریق سازمان بهزیستی که در این طرح نیز ۳۰۰ هزار نفر مشمول آن شدند، از دیگر اقدامات این اداره کل در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ نرخ بیکاری در استان ۲۷ درصد است و در برخی شهرستان‌های استان به ۴۰ درصد نیز می‌رسد.

صفایی با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های موسسات کاریابی در ابتدای سال از این موسسات دعوت شد، گفت: ۳۴ موسسه کاریابی در استان وجود دارد که از آنها خواسته شد در سال جاری ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری ۴۰ درصد در ایجاد فرصت‌های شغلی افزایش داشته‌ایم، بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که تنها ۴۲۰ واحد فعال هستند که اگر این واحدها فعال شوند ۴۵ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در استان خوزستان ۱۲ هزار تعاونی وجود دارد که ۱۵ درصد صادرات استان از طریق این تعاونی‌ها است و ۲۰ درصد اشتغال‌زایی در استان، شامل ۲۲۸ هزار فرصت شغلی را نیز بر عهده دارند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.