بازار عراق متعلق به صادرکنندگان خوزستانی است

عصر جنوب: استاندار خوزستان گفت: بازار عراق متعلق به صادرکنندگان خوزستانی است و حتی اگر از ۱۱ میلیارد دلار صادرات تنها یک میلیارد دلار سهم استان باشد، خوزستان رونق می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان، اظهار کرد: دولت گرفتار مسائل کاری خودش است و از لحاظ دیدگاه‌ها برای روابط داخلی و خارجی هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی افزود: اگر بحث تحریم و دلالی با هدف منتفع شدن از شرایط سیاسی و اقتصادی حل شود، موضوعات و مباحث دیگری ایجاد خواهد شد و این بازی‌ها ادامه دارد.

مقتدایی با بیان اینکه ما به اندازه کافی به دنیا ثابت کردیم که چه ملتی هستیم و اعتمادسازی کردیم، گفت: با توجه به شرایط موجود عقل سلیم حکم می‌کند که تصمیم بگیریم و در شرایط برد برد از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: علاوه بر مشکلات خود باری اینکه به دنیا ثابت کنیم مشکلات بسیاری از دنیا را حل کردیم؛ در مذاکرات امیدواریم هر چه زودتر این مباحث حل شود چرا که الان فرصت چیدن ثمر است و با اقتدار بتوان به این مسائل پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه باید با استراتژی توسعه‌ای و نه تدافعی و یا انفعالی حرکت کرد و این مراحل را سریعا پشت سر بگذاریم و در همه ابعاد هماهنگ حرکت کنیم، عنوان کرد: در استان استعدادهای مطلوبی داریم و شرایط برای بستن یک استراتژی توسعه‌ای کاملا فراهم است و باید بتوانیم یک نفع کاملی برای مردم نقشه بریزیم و عملی کنیم.

مقتدایی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که همیشه مورد گلایه‌مندی صادرکنندگان بود پایانه چذابه است که با تصمیمات گرفته شده ۳۲ کیلومتر دسترسی مسیر چذابه بین پیمانکاران محلی تقسیم شده و یک طرح ۷ میلیارد تومانی از امکانات استان آغاز به کار کرده است.

*بازار میسان و بصره متعلق به خوزستان است

استاندار خوزستان تاکید کرد: بازار میسان و بصره عراق متعلق به خوزستان است و از قدیم‌الایام این روند وجود داشته و حالا که باید جزو حداقل‌های استان باشد.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در استان باید با تعقل و شجاعت باشد، ادامه داد: همانگونه که بندر شادگان یک تصمیم شجاعانه اقتصادی و خودروهای پلاک اروند نیز یک تصمیم‌گیری شجاعانه بود، بندر هندیجان نیز در آینده از این‌گونه تصمیمات خواهد بود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: استان خوزستان نعمتی است که خاک بر آن نشسته و باید غبارروبی شود و این استعداد وجود دارد که کل به یک بازار تبدیل شود.

استاندار خوزستان گفت: بازار عراق متعلق به صادرکنندگان این استان است و حتی اگر از ۱۱ میلیارد دلار تنها یک میلیارد دلار برای استان باشد، استان رونق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در پایان این مراسم از ۱۵ صادرکننده نمونه استان در سال ۱۳۹۳ تقدیر شد.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930826000985#sthash.lVnPphla.dpuf

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.