۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی خوزستان!

عصر جنوب: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ‌با تاخیر ۲ ماهه در کشت محصولات پاییزه به دلیل محدودیت منابع آبی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شود.

محمد قاسمی‌نژاد افزود: براساس توافقات پیش از آغاز کشت پاییزه، سازمان آب و برق استان متعهد به تامین صدرصدی آب در حوضه‌های کارون و دز و ۸۰ درصدی در مارون و کرخه شد اما متاسفانه اکنون ممنوعیت کشت در سطح ۱۱۳ هزار هکتار در حوضه کرخه و ۸۴ هزار هکتار در حوضه مارون اعمال شده است.

وی نصریح کرد: سازمان آب و برق متعهد به تامین ۸۴۴ مترمکعب بر ثانیه نیاز آبی کشت پاییزه شده بود اما اکنون خلاف تعهدات خود عمل می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: عدم تامین آب در حوضه‌های مارون و کرخه موجب کاهش کشت چغندر قند از یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار به ۵۰ هکتار شده است. کشت این محصول از سال گذشته احیا شده بود اما امسال به دلیل محدودیت منابع آبی دوباره کنار گذاشته شد.

قاسمی‌نژاد در پایان گفت: همچنین عدم تامین کمی و کیفی آب بر نخلیات استان نیز تاثیر منفی گذاشته، به طوری که ۵۰ درصد خرمای درجه یک استان یعنی معادل ۶۰ هزار تن، تبدیل به خرمای درجه ۲ شده و ارزش ریالی آن ۱۵ درصد کاهش یافته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.