هدف جریان های تکفیری کاملا سیاسی است

عصر جنوب: یکی از رهبران و پیشگامان قیام بحرین گفت: هدف اساسی جریان های تکفیری کاملا سیاسی است و هیچ ارتباطی با مسایل دینی و مذهبی ندارند.
دکتر راشد الراشد در نشست تخصصی بررسی تهدید جریانات تکفیری برای بشریت در محل سالن آمفی ساختمان شهید بهشتی تاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز داشت: وجود تجهیزات و امکانات نظامی این گروه ها که از تمام تجهیزات نظامی جهان عرب بیشتر است نشان می دهد که برای هدفی کاملا سیاسی برنامه ریزی شده و از اهداف دینی و مذهبی دور هستند.

وی عنوان کرد: حرکت های تکفیری در تاریخ ثابت کرده تا زمانی که منافع سیاسی این گروه ها تامین شده هیچ عکس العملی نشان ندادند اما اگر منافع آنها تامین نشده از دین به عنوان تامین کننده اهداف خود سوء استفاده کردند.

الراشد افزود: هدف از ایجاد جریان های تکفیری از بین بردن توانایی مالی کشورهای اسلامی است، تا جهان اسلام در برابر غرب ضعیف و ناتوان شود.

این رهبر قیام بحرین با اشاره به اینکه شاهد درگیری های زیادی در کشورهایی از جمله لبنان و سوریه هستیم گفت: آنچه در جهان اسلام حادث می شود تصادفی نیست، بلکه استراتژی و برنامه مدون و از پیش تعیین شده است تا تمام قدرت مالی جهان اسلام را از بین برده، و به سادگی بتوانند بر آنها تسلط و سیطره پیدا کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما به عنوان امت اسلامی باید در تمام تصمیم گیری ها و گام های خود، حساب شده عمل کنیم چون تمام کارهای ما زیر ذره بین است.

الراشد، در خصوص پایه و اساس تفکرات تکفیری اظهار کرد: آنها به دنبال تثبیت این اندیشه هستند که همه افراد ملزم به اطاعت از حاکم آنها هستند، چون در واقع هدف اساسی از این تفکر و اندیشه سوء استفاده از دین است و اینکه هرکس در مقابل حاکم خود بایستد متهم به کفر می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نیز در این نشست اظهار کرد: جریان تکفیری یکی از مشکلات جهان اسلام و حتی جهان تشیع است و نخستین رگه های جریان تکفیری در خوارج در دوران امام علی(ع) ایجاد شد.

حجت الاسلام سید حسین یوسفی با اشاره به اینکه استاد شهید مطهری در آثار ارزشمند خود اشارات ظریفی به این جریان ها دارد گفت: بر این اساس، این گروه به جای گفتار، سخن گفتن و استدلال، مسیر تکفیر را پیش گرفته و خود را بنده برگزیده خدا می دانند؛ به ظاهر تمسک می کنند و اندیشه آنها بسیار سطحی نگر است.

وی اذعان داشت: آگاهی دادن به مردم یعنی آگاهی به مسایل دینی و به حقیقت دین؛ پرهیز از هرگونه گفتار یا رفتاری که مشابه جریان تکفیری باشد و حفظ وحدت شیعه و سنی از جمله راهکارهای استاد مطهری در مورد مقابله با این گونه جریان هاست.

این آیین با استقبال دانشجویان و اساتید همراه بود بطوری که برخی حاضران به دلیل نبود جا ، بصورت ایستاده سخنرانی را گوش می دادند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.