عمر ۷۰ ساله خطوط ریلی خوزستان / علت خروج قطارها از ریل فرسودگی خطوط است

عصر جنوب: سید شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از عوامل خروج قطار های باری و مسافربری از ریل های آهن که در چند ماه گذشته به دفعات مختلف در محور لرستان – خوزستان به وقوع پیوست فرسودگی خطوط است.

وی اظهار داشت: خطوط ریلی خوزستان متعلق به ۷۰ سال پیش هستند و به طور حتم تاکنون باید دچار فرسودگی شده باشند.

موسوی با اشاره به تعمیر و مرمت جزئی خطوط ریلی استان در سال های گذشته گفت: در راستای جلوگیری از حوادث ناگوار در این زمینه باید خطوط ریلی استان را به صورت اساسی تعمیر و مرمت کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس دستور رئیس جهمور، طرح احداث خط ریلی اهواز، ایذه، چهارمحال بختیاری و اصفهان در دستور کار قرار گرفته و مطالعات مورد نیاز به منظور اجرایی شدن این طرح نیز انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ویژه این طرح از محل فروش سهام شرکت فولاد خوزستان تامین شده است، تصریح کرد: حدود سه ما گذشته کلنگ دو ریلی شدن خط راه آهن اهواز به بندر امام خمینی نیز زده شده و این طرح در حال پری کردن مراحل اجرایی خود است.

موسوی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک هم کلنگ دو ریلی کردن خط راه آهن اهواز به اندیمشک زده خواهد شد، گفت: در صورتی که این طرح اجرایی شود به طور حتم شاهد وقوع اتفاقات کمتری دراین زمینه خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.