تصویب تامین آب ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح در شورای عالی آب

عصر جنوب: وزیر جهادکشاورزی گفت: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از ابتدای امسال مشروط به تامین آب مورد نیاز توسط وزارت نیرو شد که تاکنون منابع آبی ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح در شورای عالی آب تصویب شده و در اختیار مجری قرار گرفته است و با توجه به مصوبات شورای عالی آب و توجه رییس​جمهور و وزارت نیرو به این طرح، منابع آبی مابقی اراضی نیز تامین می​شود.

محمود حجتی در حاشیه بازدید خود از کارگاه​های شرکت جهاد نصر که امروز، ۱۵ آبان​ماه به همراه استاندار و تعدادی از مسئولان استانی انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با عنایت مقام معظم رهبری و پیگیری رییس​جمهور طی سفر سال​گذشته به خوزستان مورد توجه قرار گرفت و منابع مالی قابل قبولی برای اجرای آن اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تا اواخر آبان​ماه اجرای ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به مناقصه گذاشته می​شود. هم​اکنون منابع مالی کارگاه​هایی که قرارداد داشته​اند اما با مشکل مالی مواجه بوده​اند، تامین شده است.

حجتی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ کارگاه عملیاتی تسطیح اراضی، زهکش زیرزمینی و اجرای کانالت و دیگر زیرساخت​ها در خوزستان فعال هستند. همچنین ۷ کارگاه پشتیبان کانالت​سازی در کنار این کارگاه​ها مشغول به​کارند.

وزیر جهادکشاورزی تصریح ​کرد: با توجه به روند اجرای این طرح ماهانه ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ هکتار از اراضی اجرا شده در اختیار کشاورزان قرار می​گیرد و امیدواریم با تجهیز و فعال​سازی کارگاه​های دیگر، این روند به ۸ هزار هکتار در ماه برسد.

وی افزود: اجرای موفقیت​آمیز طرح ۵۵۰ هزار هکتاری افزایش تولیدات کشاورزی، بالارفتن راندمان آب و در نهایت افزایش بهره​وری و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را به​دنبال خواهد داشت.

حجتی گفت: با توجه به این​که آب مورد نیاز کشت اراضی این طرح توسط کانالت به کشاورزان تحویل داده می​شود، راندمان استفاده از آب در این اراضی تا ۹۰ درصد افزایش می​یابد و این امر در صرفه​جویی منابع آبی تاثیر به​سزایی دارد.

وزیر جهادکشاورزی یادآورشد: بخش زیادی از اراضی تحت پوشش طرح ۵۵۰ هزار هکتاری متعلق به کشاورزان است و بخش اندکی نیز مربوط به اراضی منابع​طبیعی است که این اراضی ملی با مقررات خاص و در چارچوب قانون مورد بهره​برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسنا وزیر جهادکشاورزی از تعدادی از کارگاه​های تولید کانالت و تسطیح اراضی شرکت جهاد نصر در دشت​آزادگان بازدید کرد. وی همچنین صبح امروز از واحد صنعتی گاومیش​داری حمیدیه بازید کرد و قرار است تا ساعاتی دیگر در جلسه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان شرکت کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.