عدم همکاری بین المللی در مهار ریز گردهای خوزستان

عصر جنوب: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: مهار گرد و غبار در خوزستان به همکاری بین المللی عراق و عربستان نیاز دارد که متاسفانه این همکاری بسیار ضعیف است.
ناصر سودانی اظهار داشت: در رابطه با مشکلات تنفسی که برای همشهری‌های اهوازی در چند روز گذشته به وجود آمده است پیگیر موضوع بوده‌ایم و طی پرس و جوهایی که از دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها داشته‌ایم جواب‌ها به این شکل است که کمیت بیماران از سال گذشته کمتر است.
وی با بیان اینکه این مسمومیت‌ها قبل از ریزش باران بوده و مرتبط با گرد و خاک است افزود: گرد و غبار چند روز گذشته انسان سالم را هم دچار مشکل می‌کند گرد و غبار همراه با بارندگی در چند روز گذشته تاثیرات بدی را بر سلامتی بیماران تنفسی داشته است.
سودانی تصریح کرد: ما الان بحث مهار گرد و غبار‌ها را داریم که ستاد ویژه‌ای برای آن تشکیل شده و در دولت و مجلس مصوبات خوبی در این خصوص داشتیم که همکاری بین المللی را می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه منشا این گرد و غبار‌ها عمدتا عراق و عربستان است؛ گفت: جهت همکاری این دو کشور جهت مهار ریزگرد‌ها در کشور عراق مشکل امنیتی وجود دارد و با کشور عربستان نیز مشکل حکومتی است.
نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه ۱۰ هزار کیلومتر مربع بیابان‌های عراق و عربستان منشا برخاست این گرد و غبار‌ها است تصریح کرد: در این خصوص لازم است مسوولان استانی و کشوری برای همکاری بیشتر کشورهایی که جزء کانون‌های پر خطر گرد و غبار هستند اقداماتی را انجام دهند زیرا در حال حاضر برای مهار این گرد و غبار هیچ گونه همکاری بین المللی صورت نمی‌گیرد.

وی در پاسخ به اینکه وزارت بهداشت نسبت به مشکلات تنفسی به وجود آمده برای هم استانی‌ها با بی‌تفاوتی رفتار می‌کند خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از وزیر در خصوص طرح سلامت، سال گذشته انتقاد خود را در این خصوص علنی در مجلس داشتم و از اینکه چرا حادثه‌ای در اتوبان قم اتفاق می‌افتد زمین و زمان به هم می‌ریزد ولی نسبت به این مسئله بی‌تفاوت هستند این انتقاد همچنان به قوت خود باقی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.