هواپیمایی نفت به تهران منتقل نمی شود

عصر جنوب: شایعه انتقال شرکت هواپیمایی نفت از خوزستان به تهران را که نمی دانیم از کجا به وجود آمده شدیدا تکذیب می کنم. مدیران و مسئولین شرکت هواپیمایی نفت هرگز چنین برنامه یا طرحی نداشته اند و هدف چنین شایعاتی تنها نگران نمودن و دلسرد کردن مردم خوزستان است.
رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی نفت در نشست خبری که ظهر امروز در محل دفتر این شرکت در فرودگاه اهواز برگزار شد گفت: در چند روز اخیر علاوه بر زیرسوال بردن امنیت پروازهای هواپیمایی نفت، دو خبر در سایت های خبری مختلف مندرج شد که نگرانی مردم خوزستان را برانگیخت و اهدافی نیز پشت آن وجود داشت.

حسین شهاب الدین در جمع خبرنگاران رسانه های مختلف اظهار کرد: شایعه انتقال شرکت هواپیمایی نفت از خوزستان به تهران را که نمی دانیم از کجا به وجود آمده شدیدا تکذیب می کنم. مدیران و مسئولین شرکت هواپیمایی نفت هرگز چنین برنامه یا طرحی نداشته اند و هدف چنین شایعاتی تنها نگران نمودن و دلسرد کردن مردم خوزستان است.
وی گفت: موضوع انتقال هواپیمایی نفت را به خارج از خوزستان قویا تکذیب می کنم و ما نه تنها به دنبال این موضوع نیستیم، بلکه به دنبال تقویت پایگاه عملیاتی پروازها که در اهواز مستقر است نیز می باشیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی نفت تصریح کرد: دوتن از کارشناسان هواپیمایی نفت با هدف دریافت آموزش های لازم برای تعمیرات موتور هواپیمای فوکر۱۰۰ به شرکت کشور اندونزی گسیل شده اند تا از این پس تعمیرات موتور این هواپیما تاحدامکان در اهواز انجام شود و به مراجعه به خارج از کشور نیازی نباشد.

شهاب الدین افزود: این موضوع خبر بسیاری خوبی برای هواپیمایی کشورمان است زیرا درحال حاضر بسیاری از هواپیماها به دلیل مشکلات در خط پرواز نیستند.

رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی نفت همچنین به اخبار مروبط به اخراج کارکنان این شرکت اشاره کرد و افزود: هواپیمایی نفت حدود ۵۲۰ نیروی انسانی دارد که در کسوت خلبان، نیروی فنی، پشتیبانی، اداری، ندارکات، حقوقی و غیره فعالیت می کنند. جمعه ۳۷ نفر از کارمنان این شرکت، جزو نیروهای شرکت نفتی بودند که در سال ۱۳۸۲ از شرکت هواپیمای منتزع شد.

وی گفت: قانون گذار به این دسته از کارکنان مهلت داده بود تا ظرف پنج سال انتخاب کنند که در شرکت نفت ابقا شده یا به شرکت هواپیمایی نفت بپیوندند و تا امروز حتی یک نفر از کارکنان خود را اخراج نکرده ایم و قصد اخراج کسی را نیز نداریم.

شهاب الدین خاطرنشان کرد: موضوعی که وجود دارد، ساماندهی و آموزش نیروهاست و نه اخراج؛ ما به نیروهای خود در هواپیمایی نفت افتخار می کنیم و یکی از موارد نمونه آن، این است که با تلاش کارشناسان هواپیمایی نفت، یک هواپیمای فوکر پنجاه که به مدت دو سال از رده خارج بود، تعمیر، سالم سازی و کاملا استاندارد شد و به ناوگان هواپیمایی پیوست.

وی ادامه داد: از بین ۳۷ نفری که از نیروهای شرکت نفت و در هواپیمایی نفت مشغول به کار بودند، سه نفر امسال به سن شصت سال رسیده و بازنشسته شدند و نه نفر نیز تقاضای کتبی بازنشستگی کردند.

رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی نفت یادآور شد: جمعا از بین نیروهای مزبور ۲۲ نفر را دعوت به کار کردیم و شش نفر دعوت به کار نشدند که این افراد با میل کارفرما بازنشسته شدند.

شهاب الدین گفت: افرادی که دعوت به کار نشدند حتما مشکلاتی داشتند زیرا هر کارفرما برای خود چارچوبی دارد و اگر روزی طرفین به توافق نرسیدند می توانند با پذیرفتن هزینه ها، کار با یکدیگر را متوقف کنند.

وی اظهار کرد: شرکت هواپیمایی نفت، یک شرکت خصوصی است و دیناری از اعتبارات دولتی به آن نمی رسد؛ ماهانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه عملیاتی این شرکت است و تنها راه درآمد آن، از هواپیمایی است.

رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی نفت تاکید کرد: از میان ۱۰ فروند هواپیمای این شرکت، تنها شش فروند در خط پرواز است و اگر اقدام عاجلی انجام نشود، با درآمدهای سنگین کارکنان، شرکت ما به سمت بی پولی حرکت می کند.

شهاب الدین افزود: به همین دلایل، برنامه ای را تحت عنوان طرح توسعه در شرکت خود تعریف کردیم که مطابق آن از سویی وضع جاری سروسامان می یابد و ازسوی دیگر هواپیماهای موجود بازسازی و نوسازی شوند.

رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی نفت در پایان گفت: دو خبر خوبی که داریم نخست آن است که تعمیر و بازسازی موتور هواپیمای فوکر۱۰۰ در ایران بومی می شود و دیگر این که تامین لاستیک چرخ هواپیما که تاکنون وابسته به خارج بود، تا دو ماه آینده در تامین لاستیک فوکر ۱۰۰ مستقل خواهیم بود.

پیش از برگزاری این نشست، یک فروند هواپیمای فوکر پنجاهی که با ظرفیت پنجاه نفر به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت پیوست، به طور آزمایشی در حضور مسئولان به پرواز درآمد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • سلام خدمت دست اندرکاران محترم پایگاه عصرجنوب /به عرض میرسانیم که ضمن احترام به نقطه نظرهای جناب شهاب ولی ناچاریمواقعیتی را برای تنویر افکار عمومی بالاخص مردم غیور خوزستان برسانیمکه این سناریو انتقال هواپیمایی نفت کاملا صحت دارد بدلیل اینکه ۱- ازاین آقابپرسید چرا با توجه به اینکه تمام فعالیتهای عملیاتی این شرکت در اهواز است ساختمان جند میلیاری در شهرک اکباتان تهران خریدید در صورتیکه معمولا دفتر مرکزی هر شرکتی در محل عملیات آن شرکت خواهد بود ۲- خرید یا اجارهمحلی در فرودگاه قم برای بیس عملیاتی شرکت به چه منظور است !!!؟؟؟؟؟۳- پول اعضای تعاونی کارکنان در اهواز چه شد؟ نه اینکه برای همین امور هزینه شده وکارکنانی که میلیونهاتومان به نعاونی دادند سردرگم هستند ۴- بودجه این شرکت از صندوقهای بازنشستگی کارکنان صنعت نفت است واعضای هیات مدیره این صندوق برابراساسنامه بعنوان امین محسوب میشوند پس هرگونه هزینه نامعقول خیانت در امانت میباشد .متاسفانه ایشان در مدیریت سابقه صداقت ندارد اکر خاطرتان باشدقبلا هم مدیر مناطق بود که همین مشکلات را برای جنوب پیش آورد که مورد ب درگیری فیزیکی کشیر که پس از آن عزلش کردند //سپاس برراستی
    • سلام راست میگه به تهران نمیواستن منتقل کنن میخواستن به قم منتقل کنن چونکه مدیرعامل وبرخی اعضای هیات مدیره ازجمله کشایی فر قمی هستند.اینها فکر نمیکردند سناریوشان فاش شود
  • مدیران هواپیمایی نفت فقط به فکر منافع خودتان هستید . امیدوارم همانطور که نون خانواده مرا قطع کردین خداوند نیز در این دنیا و آخرت ...