هر آنچه که در شورای اداری استان گذشت

عصر جنوب: شورای اداری استان خوزستان به ریاست عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان در سالن اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان با محوریت بحث تامین امنیت اجتماعی استان خوزستان برگزار شد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در این نشست گفت: هر چه بتوانیم در گوشه گوشه استان شغل و امید به آینده را ایجادکنیم بهترین کار امنیتی است.

دهقانی اظهار داشت: در استان مسائل امنیتی نداریم. وی به مبحث امنیت در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: با صدور مجوز بندر شادگان این منطقه رونق اقتصادی خوبی پیدا خواهد کرد و می تواند بستر سازی خوبی برای ثبات امنیت در مرزهای استان باشد.

در ادامه محمدباقر الفت رییس دادگستری استان خوزستان نیز گفت: در پرونده ای موضوع یک پیمان ۳ میلیارد تومان بوده، خواهان ۱۳ میلیارد تومان حکم گرفته که بخش زیادی برمی گردد به اداره حقوقی نهادها.

رییس دادگستری خوزستان افزود: نیروهای خوب در دوایر حقوقی حذب و هزینه های آنها نیز پرداخت شود. دربرخی از مواقع کارشناسان حقوقی ادارات همراه می شوند با خواهان ها. کارشناس حقوقی با ۵۰۰ هزار تومان حقوق نمی تواند از دعاوی میلیارد تومانی دفاع کند.

مدیرکل اطلاعات خوزستان نیز در این جلسه بیان داشت: به رغم توطیه های مختلف که از سوی اجانب و نظام سلطه بر علیه انقلاب اسلامی و خصوصن در این استان صورت گرفته و می گیرد بحمدالله با عنایات الهی و هماهنگی کامل فی مابین دستگاه های مسوول تسلط بسیار مطلوبی بر تحرکات معاندین وجود دارد و با افتخار اعلام می کنیم استان خوزستان یکی از امن ترین نقاط ایران بلکه جهان است و زمینه برای رشد و توسعه در ابعاد مختلف بحمدالله مهیاست.

وی در ادامه به نقش بی بدیل مردم حوزستان و بزرگان و مشایخ و اقوام مختلف در حمایت از دستگاه های اطلاعاتی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و آن را بی نظیر دانست. سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان افزود: دشمنان در گذشته به صراحت دم از براندازی می زدند و عملا اقدام می کردند. اقداماتی نرم که کمتر از تلاش سخت نبود. مردم با تبعیت از امام مشکلات را یکی یکی پشت سر می گذاشتند. ابرقدرت ها در دهه ۶۰ در تنها موضوعی که به توافق رسیدند جنگ علیه ایران و ساقط کردن نظام بود.

وی تصریح کرد: توانمندی نظامی و اطلاعاتی کشور سال به سال تکمیل و عظیم تر شد. امنیت ملی از بستر مردم به شکل غیر مستقیم استفاده می کند. اما امنیت اجتماعی به شکل مستقیم از مردم استفاده می کند عرصه هایی که اکثرا در اختیار دشمنان قرار دارد خاصه در حوزه نرم و شبکه های اجتماعی می تواند از حوادث کوچک بحران های بزرگ درست کند که باید هشیار باشیم.

سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان نیز اظهار داشت: در حوزه امنیت عمومی مشکل جرایم سازمان یافته را نداریم.خیلی از سارقان بخاطر قوت لایموت دست به سرقت می زنند و خیلی از آنها بدبختی دیگری به نام اعتیاد دارند.

وی از تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت با هماهنگی و همکاری دیگر دستگاه ها خبر داد که یکی از اهداف آن پیشگیری از سرقت است. در موارد سلبی اقدامات خوبی داشته ایم و باید در موارد ایجابی کار بیشتری انجام دهیم.

برخی منازل نباید به انبار ثروت و طلا و ارز تبدیل شوند که طعمه برای سارقین می شود. افزایش صندوق امانات بانک ها از ۳ به ۵ مرکز به همین منظور بوده است.

نصب دوربین های مداربسته در مراکز و ادارات و ایجاد فضای پارکینگی برای پیشگیری از سرقت های درون خودرویی نیز باید مد نظر باشد و امسال ۴۴ فضای پارکینگی به استان اضافه شده است.

سردار دکتر بختیار پور مشاور امنیتی استاندار در شورای اداری خوزستان گفت: امنیت برمی گردد به احساس رضایت مندی و آرامش آحاد جامعه.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای افغانستان و پاکستان هدف قرار دادن مردم امری عادی ست و نشان می دهد شاخص های انسانی امری عادی ست اما در اروپا کوچک ترین بی نظمی می تواند امنیت را خدشه دار کند. توقع شهروندان از سیستم امنیت تعیین کننده است.

بختیار پور بیان داشت: حوادث اصفهان خصوصا برای خانم ها تاثیر منفی در روحیه داشته است. نگرانی ها از حوادث رخ داده نشان می دهد که سطح امنیت جامعه بالاست.وی بیان داشت: فرهنگ امنیت باید در جامعه رواج پیدا کند.

مفهوم محله در جامعه امروز دارد کم رنگ می شود. محله مجموعه ای از مردم هستند که همدیگر را می شناسند و ارتباط معنوی با محله دارند به گذر ماشین غریبه حساس بودند.برخی از ویژگی های محله باید برگردد تا مقوم هویت شهر باشد.

مقتدایی استاندار خوزستان گفت : کسی که اهل فن باشد و امنیت را بفهمد می داند که خوزستان با این همه تنوع و ثروت نه یکی از امن ترین ها بلکه امن ترین است.

استاندار خوزستان نیز بیان کرد: بخش وسیعی از موضوعات امنیتی، اجتماعی ست. به غیر از آنچه تهاجم به ارکان نظام است مابقی مسایل اجتماعی ست. امنیت ایمن سازی ست.نتیجه امنیت یعنی آرامش. بهبود شرایط کسب و کار. اشتغال. ازدواج.

 

شوشان – علیرضا عبدالله نژاد

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.