سکونتگاه های غیر رسمی در خوزستان بهسازی می شوند

عصر جنوب: معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سکونتگاه های غیر رسمی از معضلات جدی این استان است گفت:بهسازی و ایجاد امکانات رفاهی در این مناطق بهترین راه برای حل مشکلات این مناطق است.
احمد سیاحی در جلسه ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی استان که سه شنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: سکونتگاه های غیر رسمی، بافت های فرسوده و حاشیه نشینی از جمله معضلاتی است که باید برای حل مشکلات این مناطق راهکارهایی عملی ارایه شود.

وی گفت: بسیاری از افراد ساکن مناطق حاشیه نشین، به دلیل داشتن سند مالکیت ، خواستار ارایه خدمات رفاهی هستند که این مساله حق مردم است.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد: در سال های گذشته مسوولان هیچ گاه نگاه مثبتی به این مناطق نداشته اند و همین مساله موجب شده اقدامات موثری برای حل مشکلات این مناطق انجام نشود.

سیاحی افزود: اگر مردم بدانند، جایی که زندگی می کنند برای آنها خطرناک است بی شک برای جابجایی از این مناطق با مسوولان همکاری می کنند.

وی اظهار کرد: حل مشکل مناطق حاشیه نشین اهواز به عزم تمامی مسوولان استانی نیاز دارد و اگر مسوولان در فکر حل مشکل این مناطق باشند ساکنان مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی نیز برای بهسازی و جابجایی همکاری می کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: برای اجرای طرح توانمندسازی،بهسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی خوزستان باید نوع مشارکت مردم ، و کمک دولت در این بخش مشخص شود.

سیاحی افزود: در بخش پرداخت تسهیلات نیز باید اولویت بندی لازم برای این مناطق انجام ، و تهسیلات ابتدا به افرادی داده شود که به حمایت بیشتری نیاز دارند.

وی گفت: در سال های گذشته برخی از مشکلات مانند خشکسالی و اختصاص نیافتن آب مناسب به کشاورزان موجب شده که میزان مهاجرت به مناطق شهری بویژه شهر اهواز افزایش یابد.

معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه در ساخت منازل برای جابجایی مناطقه حاشیه نشین باید به مسایل فرهنگی توجه شود گفت: نمی توان انتظار داشت کسانی که در منازل ۲۰۰تا ۳۰۰متر زندگی می کنند به آپارتمان های ۴۸ تا ۱۲۰ متری منتقل شوند؛ در ساخت این منازل باید مسایل اجتماعی مردم مناطق حاشیه نشین نیز مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه که با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزار شد طرح مطالعاتی توانمندسازی، بهسازی و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی استان برای اجرا در مناطق منبع آب اهواز و شهرک شهید صباغان بندر امام خمینی (ره) تصویب شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.