موسوی تبریزی: جامعه نقدپذیر برای خود مصونیت ایجاد می کند

عصر جنوب: دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعه نقدپذیر برای خود مصونیت ایجاد می کند چون نقد منصفانه و به دور از تخریب مایه سعادت مندی و رشد و بالندگی کشور و جامعه می شود.

آیت الله’سیدحسین موسوی تبریزی’ پنجشنبه شب در نشست جوانان اصلاح طلب خوزستان در تالار شهید مطهری اهواز افزود: جامعه نقدناپذیر و برافروخته از انتقاد در نهایت به فلاکت و تباهی کشیده می شود از این رو رشد روحیه نقادی و نقدپذیری وظیفه همه به ویژه مسوولان است و باید از آن استقبال کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان منتقد بهتر از دوستان تملق گو هستند اظهار داشت: ما باید فضایی برای منتقدین و رسانه ها ایجاد کنیم تا آنان بتوانند آزادانه و با رعایت چارچوب قانونی و به دور از تهمت و بداخلاقی مسایل را نقد علمی کنند تا جامعه مسیر سعادت و پیشرفت را بهتر طی کند.

دبیر جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: در جامعه باز ونقدپذیر ، اندیشه ها و تفکرات مختلف طرح خواهد شد و آنچه در جامعه است رصد و نقد می شود و این تضارب آرا و افکار سبب تعالی جامعه و حتی در دانشگاه ها می شود.

آیت الله موسوی تبریزی با بیان اینکه نقد علمی تهمت نیست افزود: خوشبختانه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای جامعه به سمت تلطیف شدن رفته و فضای رقابتی در عرصه های مختلف رفته و جان و روح تازه ای به جامعه اسلامی دمیده است.

وی بستر سازی برای رقابتی کردن بیشتر در عرصه های مختلف به منظور مشارکت بیشتر مردم را امری ضروری خواند و گفت: فضای رقابتی در انتخابات می تواند به سرزندگی و نشاط سیاسی جامعه کمک زیادی بکند.

آیت الله موسوی تبریزی در ادامه با بیان اینکه هروقت انتخابات رقابتی بوده به تبع آن مشارکت سیاسی مردم بالا بوده است افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات رقابتی در بسیاری از موارد به حماسه تبدیل شده و طمع ورزی دشمنان به کشور ناکام ماند.

وی با بیان اینکه انتخابات حق مردم است و هیچ کس نمی تواند این حق قانونی و شرعی را از مردم بگیرد افزود: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری انتخابات و رای مردم حق الناس است و این حق باید قبل ، حین و بعداز انتخابات رعایت شود.

آیت الله موسوی تبریزی برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی را مایه آبروی نظام اسلامی دانست و افزود: نباید دایره انتخاب مردم را تنگ و تنگ تر و رقابت ها را کم رنگ تر کنیم چون معتقدیم مردم صاحب حق اند و باید به انتخاب و گرایش آنان احترام گذاشت.

وی تاکید کرد: بدون فضای رقابتی در انتخابات ، آبروی نظام می رود و کشور هم آسیب خواهد دید.

وی گفت: صهیونیست ها و جبهه استکبار بیشترین ضربه را از انتخابات رقابتی و آزاد در ایران خورده اند و تیر آنان با حضور میلیونی و حماسی مردم به سنگ خورده است.

آیت الله موسوی تبریزی در پایان با تقدیر از عملکرد دولت تدبیر و امید در یک سال اخیر گفت: با روی کار آمدن دولت روحانی کشور به آرامش و ثبات رسیده و فضای نقد و انتقاد در جامعه سبب نشاط اجتماعی و سیاسی شده است.

در پایان این مراسم به ۱۰نفر از ایثارگران ، جانبازان و فعالان سیاسی و اجتماعی اصلاح طلب استان خوزستان جوایز و لوح سپاس اهدا شد.

 

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.