احتمال بارش مجدد باران های اسیدی

عصر جنوب: رییس مرکز بهداشت خوزستان مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وقوع باران‌های اسیدی سال گذشته در خوزستان و ایجاد مشکلات تنفسی برای هزاران شهروند، گفت: با نزدیک شدن فصل بارندگی، صنایع موجود در استان هشدارها درباره آلایندگی هوا را جدی بگیرند.

دکتر سعید سیدیان اذعان کرد:‌ سال گذشته بارش باران‌های آلوده شرایطی در خوزستان ایجاد کرد که موج مشکلات تنفسی در اوایل آبان ماه از پیامدهای آن بود. با توجه به صنعتی بودن استان؛ خوزستانی‌ها همیشه در معرض این آلودگی‌ها هستند.

وی افزود: از هفته‌های گذشته در تمامی سازمان‌ها و نهادهایی که در این زمینه مرتبط هستند،‌ تشکیل جلسات آغاز شده و از صنایع نیز درخواست می‌شود هشدارهای مربوط به آلودگی هوا را جدی بگیرند تا مشکلاتی که سال گذشته برای مردم پیش آمد، امسال رخ ندهد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: صنایع خوزستان برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات سعی کنند اقداماتی در جهت کاهش آلایندگی‌ هوا انجام دهند.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به آغاز فصل بارندگی، در آماده‌باش کامل هستیم و امید است که مشکلات تنفسی سال گذشته، دوباره برای خوزستانی‌ها پیش نیاید.

سال گذشته در نخستین بارندگی‌های آبان ماه به یک‌باره هزاران شهروند اهوازی و شهرستان‌های اطراف دچار تنگی نفس و خفگی و مشکلات تنفسی شدند، به گونه‌ای که در شب نخست، ۳ هزار بیمار به اورژانس‌های بیمارستان‌های اهواز مراجعه کردند و در پی این وضعیت؛ ستاد مدیریت بحران تشکیل شد. مشکلات تنفسی همچنان تا پایان فصل بارندگی در خوزستان کم و بیش ادامه داشت.

گمانه‌ها درباره نوع آلودگی باران‌های اهواز مختلف بود و در نهایت از این باران‌ها با نام باران اسیدی یاد می‌شود.

ایسنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.