مقتدایی: تا مشق‌ها خط نخورد قرار نیست سرمشق جدید ارائه شود

عصر جنوب: استاندار خوزستان گفت:‌ تا مشق‌ها خط نخورد قرار نیست سرمشق جدید ارائه شود.
عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای ورزش استان که عصر امروز در محل استانداری برگزار شد، گفت: جایگاه زخم‌خورده ورزش استان در بخش آموزش و پرورش باید ارتقا داده شود و مسئولان باید به دنبال استعدادیابی باشند.

استاندار خوزستان اظهار کرد:‌ اعضای شورا باید به دنبال خروجی جلسات باشند و برای این کار نیاز به یک سری کار تخصصی داریم که ابتدا باید نیروهای لازم شناسایی شوند.

وی ادامه داد:‌ اگرچه وظیفه آموزش و پرورش به تنهایی استعدادیابی نیست ولی در شرایط کنونی باید کنار اداره ورزش و جوانان این وظیفه را بر عهده داشته باشد و از دبیران ورزشی خود بخواهد علاوه بر برنامه‌ریزی، استعدادیابی لازم را در بین دانش‌آموزان انجام دهند.

مقتدایی با بیان اینکه هزینه‌های آموزش و پرورش در بخش ورزش باید در مسیر مثبت باشد، افزود: ما می‌خواهیم بین آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی یک درگیری مثبت ایجاد کنیم چرا که این امر به سود ورزش استان است.

وی خطاب به اعضای شورای ورزش استان گفت: تا مشق‌ها خط نخورد قرار نیست سرمشق جدید ارائه شود و به همین دلیل نمی‌توانیم به دنبال مصوبات جدید در این شورا باشیم زیرا مصوبات قدیم هنوز به خوبی اجرایی نشده‌اند.

استاندار خوزستان افزود:‌ آموزش و پرورش باید در کنار تربیت‌بدنی مدعی امر ورزش باشد و علاوه بر شناسایی استعدادها دانش‌آموزان را در اختیار تربیت‌بدنی قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال ترقی ورزش استان هستیم باید به فکر آموزش باشیم البته آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی باید روی کارهای یکدیگر نظارت کافی داشته باشند.

مقتدایی اذعان کرد: آموزش و پرورش استان یک سرمایه ۹۵۰ هزار نفری است که حداقل ۴۵۰ هزار نفر آن در امر ورزش مشغول هستند لذا نیاز است که دو بخش آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی علاوه بر کارهای آموزشی، استعدادیابی و نخبگان را شکار کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: هیئت‌های ورزشی ما باید مدعی امر ورزش در استان باشند چرا که اصل کار بر عهده آنها است. هیئت‌های ما نباید دست روی دست بگذارند تا یک نفر بیاید و ورزش استان را ارتقا دهد.

وی عنوان کرد:‌ ما قبل از اینکه ورزشکار پرورش دهیم ابتدا باید اهل فن را شناسایی کنیم لذا انتظار می‌رود که آموزش و پرورش یک خط‌کش و شاخص کار ارائه دهد.

مقتدایی گفت: زمانی ورزش استان در سطح کشور جایگاه اول را داشت اما جایگاه امروز ورزش استان در شأن خوزستان نیست. زمانی رشته‌هایی همچون فوتبال و شیرجه سال‌ها در اختیار خوزستان بودند اما امروز جایگاه خوبی ندارند.

وی ادامه داد:‌ امروز بخش ورزش استان قدری مغفول مانده است لذا نیاز است که صداوسیما بیشتر به کارهای تحلیلی و میزگردهای ورزشی بپردازد؛ اگرچه تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است انتظار می‌رود که صداوسیمای استان بر روی ورزشکاران بیشتر زوم کند و حتی می‌تواند زندگی‌نامه قهرمانان استان را به تصویر بکشد.

مقتدایی در ادامه به راه‌‌اندازی سایت ورزش استان اشاره کرد و گفت: جای سایت ورزش استان سال‌ها در استان خالی است انتظار می‌رود که یک سایت مرجع برای ورزش استان را‌ه‌اندازی شود و از افراد اهل قلم که به جنبش خاصی تمایل ندارند استفاده شود بعضی مواقع یک سایت بسیار کارساز است و می‌تواند در پیشرفت ورزش استان و معرفی چهره‌های ورزشی مؤثر باشد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی باید بر روی بحث آموزش تأکید کنند و آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: بحث آموزش در ورزش در جامعه امروز بسیار مفید و مؤثر است و هیئت‌های ورزشی می‌توانند در این موضوع اقدامات بسیار چشمگیری داشته باشند.

مقتدایی در ادامه به برگزاری مسابقات چندجانبه اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات چندجانبه از دیگر اقدامات خوبی است که می‌تواند جوانان را به امر ورزش هدایت کند.

وی ادامه داد: تعامل بین آموزش و پرورش و تربیت‌بدنی از مهم‌ترین مباحثی است که باید در شورای ورزش اجرایی شود و تا زمانی که خروجی‌های این شورا مثبت نباشد این نشست‌ها و ارتباطات باید ادامه داشته باشد.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: باید از نقطه‌نظرات مسئولان و به ویژه مدیرکل‌های سابق ورزش استان در جلسات شورا و دیگر بخش‌های ورزشی استفاده کرد. خوزستان باید در برگزاری جلسات شورای ورزش در سطح کشور داعیه‌دار باشد و طوری هدفگذاری کند که به سرمقصد برسد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.