اوضاع امنیتی در مرزهای استان خوزستان

عصر جنوب: فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: با هوشیاری ماموران مرزی ، امنیت در مرزهای خوزستان عالی و مطلوب است.
سردار عبدالله نظرپور اظهار کرد: با همکاری و تعامل اهالی مرزنشین و نیروهای ارتش و سپاه ، هیچ یک از مناطق مرزی زمینی و ساحلی استان خوزستان شاهد کوچکترین مورد ناامنی نبوده است.

وی در عین حال افزود: ماموران مرزبانی با آمادگی و هوشیاری و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته همه توان خود را برای آسایش مردم استان به ویژه مناطق همجوار مرزی به کار گرفته اند.

فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به اینکه در پرتو امنیت به وجود آمده در مناطق و نوار مرزی از ظرفیت های این مناطق در بخش های کشاورزی و دامداری استفاده می شود گفت: سرتاسر مناطق و نوار مرزی استان خوزستان از امنیت بالایی برخوردار است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: همه ساله میلیون ها زائر کاروان های راهیان نور از سراسر کشور در کمال آرامش و امنیت به مناطق مرزی و عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان سفر می کنند و این افتخاری برای نیروهای مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی خوزستان نشست های مشترک با مرزنشینان و تلاش برای رفع مشکلات معیشتی و رونق کسب و کار برای آنان را از اقدامات موثر مرزبانی برای تامین و تعمیق امنیت مرزهای استان عنوان کرد.

سردار نظرپور در ادامه قاچاق سوخت در مناطق ساحلی و دریایی استان را یکی از معضلات اجتماعی خواند و ادامه داد: مرزبانی ساحلی استان در چند سال اخیر تلاش گسترده و دامنه داری با قاچاقچیان سوخت(گازوییل) برای جلوگیری از قاچاق این سرمایه ملی به عمل آورده اند.

وی در پایان اظهار کرد: به دلیل ناامن کردن جریان قاچاق سوخت از مرزهای دریایی و ساحلی استان ، قاچاق سوخت به حداقل رسیده است ولی هنوز ریشه کن نشده است.

استان خوزستان حدود۵۰۰کیلومتر مرز خاکی و ساحلی با دو استان میسان و بصره عراق دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.