آمار معتادان خوزستانی اعلام شد

عصر جنوب: فرج‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، تعداد معتادان سطح استان را ۱۵۰ هزار نفر  اعلام کرد.

فرج‌الله خبیر ظهر امروز (دوشنبه) در همایش ارتقای رفاه اجتماعی و فقرزدایی که در مرکز بهزیستی فتح‌المبین اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تجارت مواد مخدر جهانی و به عنوان یک تجارت پرسود است.

خبیر گفت: افغانستان حدود ۷۰ میلیارد ریال درآمد خود را از طریق مواد مخدر به‌دست می‌آورد که از درآمد نفتی ما نیز پرسود‌تر است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه سوداگران مرگ دست‌بردار نیستند زیرا موادی که تولید می‌کنند را باید به مصرف برسانند، افزود: بحث همکاری مسئله مهمی است و سازمان‌های مردم نهاد در کاهش اعتیاد می‌توانند مؤثر باشند.

فرج‌الله خبیر با اشاره به اینکه اعتیاد مشکلات زیادی را ایجاد و افراد بسیاری را درگیر خود خواهد کرد، گفت: در هر دو ساعت یک معتاد جانش را به‌خاطر مصرف مواد از دست خواهد داد و طبق برنامه‌ریزی که شیوه مواد مخدر را بررسی می‌کند آمارها نشان می‌دهد که ۱۵۰ هزار نفر معتاد در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: این عدد کمی نیست و اخیر مجدداً این آمار‌ها بررسی خواهد شد تا به یک عدد مطلق دست یابیم و برای رفع این معضل بیشتر کوشا باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در پایان گفت: اگر آمار اعتیاد‌ درست باشد نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی استان و سازمان‌های مردم نهاد خواهیم بود تا این آمار کاهش یابد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.