پایان اعتصاب کارگران هفت تپه

عصر جنوب: مدیرعامل و کشت صنعت هفت‌تپه با پذیرفتن اشکالات طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت که نارضایتی شمار زیادی از کارگران را در پی داشت، دستور توقف اجرای این طرح را صادر کرد.
در پی اعتراض بیش از یک هفته‌ای کارگران نیشکر هفت‌تپه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این مجتمع صنعتی متوقف شد و کارگران معترض تولید را از سر گرفتند.

منابع کارگری در مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه گزارش داده‌اند، مدیرعامل این کارخانه با پذیرفتن اشکالات طرح طبقه‌بندی مشاغل در این شرکت که نارضایتی شمار زیادی از کارگران را در پی داشت، دستور توقف اجرای این طرح را صادر کرد و از سوی دیگر موافقت خود را برای افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حقوق و دستمزد کارگران از ابتدای شهریور ماه اعلام کرد.

در همین رابطه، یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفت: مدیر عامل جدید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به مدت ۱۰ روز آغاز به کار کرده است و کارگران امیدوارند مشکلات مدیریتی سابق تکرار نشود.

به‌گفته این کارگران نیشکر هفت‌تپه؛ مدیر عامل جدید که عضو هیئت مدیره غیرموظف شرکت بوده با بیان این مطلب که طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دارای اشکالات بسیار و غیرکار‌شناسی است، دستور داد تا پرداخت افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حقوق و دستمزد کارگران پس از اتمام اصلاحات اساسی طرح طبقه‌بندی مشاغل ادامه داشته باشد.

بنا به گفته کارگران، مدیرعامل جدید قول داده است که به یکی دیگر از مطالبات کارگران مبنی بر برکناری مدیران ناکارآمد و غیرمتخصص رسیدگی کند.

بنا به‌ اظهارات کارگران نیشکر هفت‌تپه، مدیرعامل جدید یکی دیگر از موارد اعتراضی کارگران مبنی بر توقف پرداخت ۸۰۰ هزار تومانی رفت و آمد مدیران برای طی کردن مسافت ۵ کیلومتری از خانه به شرکت را پذیرفته و دستور قطع این پرداخت را صادر کرده است.

بنا بر این گزارش، کارگران با اعلام رضایت از وعده‌های مدیرعامل جدید به کار بازگشتند.

لازم به یادآوری است، طرح جدید طبقه‌بندی مشاغل که بعد از ۲۲ سال تاخیر از ابتدای شهریور ماه امسال اجرا شده بود به شکاف عمیق حقوقی میان کارگران، کارمندان، سرپرستان کارگاه‌ها و مدیران کارخانه دامن زده بود و آن‌ها خواهان تجدیدنظر کلی در این طرح شده بودند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.