استاندار خوزستان خطاب به بخشدار صیدون؛ بخشدار نفهم، تو نماینده نظامی، نه نماینده ی نماینده؛ عزلش کنید!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان روز جمعه در نشست قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: متاسفانه اخیرا مراسم عزاداری منتسب به یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جمعیت بالا برگزار شده است و فرماندار مربوطه در برابر این مراسم سهل انگاری کرده و تعارف و رودروایسی های رایج را ملاک قرار داده است.

وی افزود: چنین وضعیتی مایه تاسف است و به هیچ عنوان قابل پذیرش و توجیه نیست؛ فرمانداران نماینده عالی دولت به شمار میروند نه نماینده نماینده و در برابر حفظ سلامتی و جان تک تک شهروندان مسئول هستند.

سلیمانی تاکید کرد: حرمت بزرگان و افراد متوفی در جای خود ارزشمند است اما فرمانداران باید با اقتدار جلوی برگزاری هرگونه مراسم جمعیتی برای شادی و عزا حتی به فرض انتساب مراسم به مقامات را بگیرند تا از مرگ و میرهای بیشتر پیشگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: مدیران و فرماندارانی که در این حوزه کم کاری کنند بعد از اخطاریه های لازم در صورت تکرار به دادسرا معرفی میشوند.عدم تمکین به دستورالعمل های ستاد کرونا هم جرم محسوب میشود.

استاندار خوزستان در ادامه بیان کرد: از ادارات ذیربط انتظار میرود کنترل ها، تست گیری و ردیابی بیماران در پایانه ها، فرودگاه ها و راه آهن را به صورت قوی تری انجام دهند و مسافران ناوگان عمومی حتما باید قبل از ورود به پایانه مسافربری تست کرونا همراه داشته باشند؛ همچنین نظارت منسجم تری بر فعالیت بازارها صورت گیرد.

سلیمانی گفت: از مسئولان محلی انتظار داریم ضمن مراقبت و پیشگیری از تکرار چنین برنامه هایی از اظهارنظر شتاب زده خودداری نمایند و اطلاع رسانی به مردم را به دستگاه های تخصصی با آمار و ارقام قابل اتکا واگذار نمایند.

به گزارش دریافتی خبرنگار ما از اعضای شرکت کننده در جلسه، وی با لحنی تند خطاب به بخشدار صیدون بخاطر اظهارنظرش درباره آمار ابتلا به کرونا بر اثر شرکت در یک مراسم گفت: “بخشدار نفهم! تو نماینده نظام هستی، نه نماینده ی نماینده. چنین بخشداری را عزل کنید!”

مطالب پیشنهادی