انتخاب مدیرعاملی از درون خانواده، راه حل مشکلات شرکت آبفا روستایی خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان از جمله شرکت هایی است که طی سال های اخیر تحت شعاع بحران مالی قرار دارد و گواه این مدعا عقب افتادگی حقوق کارمندان  و  آبداران تاسیسات آبرسانی روستایی بوده است. این اتفاقی است که از ماه های پایانی سال ۱۳۹۳ تا کنون ادامه داشته است.

تجمع آبداران و بعضا تجمع کارمندان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق طی ماه های اخیر افزایش چشمگیر داشته که همگی ناشی از فشار بیش از حد به زندگی شان بوده است.

شرکت آبفا روستایی خوزستان یک شرکت تماما دولتی است که البته حداقل ترین درآمد زایی را دارد که بعنوان شرکتی زیانده معرفی می شود، به همین سبب در صورت عدم تخصیص اعتبار از سوی دولت، این شرکت در اولیه ترین امورات باز خواهد ماند.

عدم پرداخت به موقع حقوق کارمندان و آبداران، سرعت اندک در پیشرفت پروژه های آبرسانی، عدم پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارکنان، قطع و وصل شدن حق بیمه تکمیلی درمانی و … نشان می دهد که باید چاره ای اساسی برای حل معضل این شرکت و کارکنانش اندیشید.

شرکت آبفاروستایی خوزستان بیش از ۱۸۰۰ نیرو دارد که در صورت عدم دریافت حق و مزایای خود در ساده ترین امورات زندگی باز می مانند، کما اینکه طی سال های اخیر این معضل به وفور مشاهده شده و از سوی رسانه های اینترنتی و مکتوب منتشر شده است.

بدهی این شرکت به بازار، پیمانکاران، بیمه تامین اجتماعی و کارکنان و … فریادرسی می خواهد که به معنای واقعی قصد رفع مشکلات را داشته باشد.

در گفتگو با کارمندان و آبداران اغلب معتقدند آنکه می تواند مشکلات شرکت را کاهش دهد، مدیری از درون شرکت است. مدیری که به کلیه مشکلات مشرف است و احتمالا با اطلاع از این مشکلات می تواند مسایل و دغدغه های کارکنان و آبداران را برطرف و یا کاهش دهد.

آنها ضمن رضایتمندی از مدیریت سابق بدلیل پرداخت و تسویه حقوق مزایای خود در پایان هر سال اما معتقدند شخصی باید سکان مدیریت شرکت را بر عهده گیرد که در برابر منافع شرکت ایستادگی کرده و تا حل مشکل ثابت قدم باشد.

مطالب پیشنهادی