چالش های جدی محیطی زیستی در بندرماهشهر؛

تانکرهای عراقی و آسیب به محیط زیست بندرماهشهر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: تانکرهای عراقی پس از تخلیه مواد نفتی خود در بندر امام خمینی، مخازن خود را شستشو داده و مابقی مانده مخازن خود را اطراف جاده ها تخلیه می کنند که موجب آلودگی محیط زیست می شود.

در پیگیری خبرنگار ایلنا در مورد تخلیه ضایعات نفتی در کیلومتر ۵ جاده بندر ماهشهر به امیدیه، سلیمانی مسئول محیط زیست شهرستان ماهشهر اظهار کرد: کامیون های عراقی پس از تخلیه مواد نفتی در بندر امام، مخازن خود را برای بارگیری مجدد و بازگشت به عراق، شستشو داده و در اطراف جاده ها تخلیه می کنند.

وی افزود: هر چند، بارها تذکر داده شده و یا کامیون های متخلف را متوقف کرده ایم  ولی با توجه به تعداد زیاد آنها، عملا این اقدام کارساز نبوده و باید مسئولین استان به این مسئله ورود کنند.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا مکانی برای شستشوی مخازن وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: کارواش هایی برای این کار وجود دارند اما تعدادی از آنها به دلیل تخلف، پلمپ شده اند ولی بطور غیر قانونی فعالیت می کنند و مواد شستشو را در مخازن این تانکر ها ریخته و به رانندگان می گویند که پس از مدت کوتاهی مخازن خود را اطراف جاده ها تخلیه کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.