بندخاکی موقت مارد در خوزستان بازگشایی شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون توسعه و بهره‌برداری سدهای سازمان آب و برق خوزستان از بازگشایی بندخاکی موقت مارد به‌منظور عبور روان‌آب‌ها و سیلاب‌های رودخانه‌ای خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “نورالدین بازگیر” افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، بند خاکی موقت مارد با هدف کنترل شوری رودخانه کارون، در تیرماه سال ۹۷ طراحی و اجرا و تخریب آن در آبان‌ماه امسال پیش‌بینی شده بود تا مانعی جهت عبور روان آب‌ها و سیلاب‌های رودخانه‌ای ایجاد نکند.
وی با اشاره به بارش‌های اخیر در استان و عدم برداشت آب عمده توسط مصرف‌کنندگان آب در حوضه میانی بین سدهای بالادستی و بند موقت گفت: به‌منظور کاهش ریسک شکست یکباره بندموقت و ممانعت از ایجاد موج بزرگ و تخریب سواحل، بازگشایی قسمت کوچک‌تر بندموقت با عنوان “فیوزپلاک” از ساعت ۲۲ دیروز هشتم آبان‌ماه آغاز شد.
بازگیر ادامه داد: هم‌اکنون شکاف ایجادشده در فیوزپلاک در حال توسعه بوده و کل فیوز مطابق پیش‌بینی به‌صورت خودکار در حال تخریب است.
معاون توسعه و بهره برداری سدهای سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به طراحی بند برای بهره‌برداری کوتاه مدت افزود: سد اصلی مارد در بالادست بند موقت در حال ساخت است و با تکمیل آن، مشکل تامین آب نخیلات آبادان و خرمشهر در بلندمدت حل خواهد شد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.