گردوخاک ۴۰ برابر حد مجاز؛ از تعطیلی مدارس تا لغو پروازها

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: در ساعت ۷ صبح دوشنبه میزان آلودگی در بندر امام ۶ هزار و ۸۰۳ در حمیدیه به چهار هزار و ۹۶۲ در اهواز به سه هزار و ۴۹۹ ،در سوسنگرد به سه هزار و ۲۶۳ در ماهشهر به سه هزار و ۲۸۹ و در ماهشهر به یک هزار و ۴۴۶ میکروگرم بر مترمکعب رسید.
در ساعت ۶ صبح امروز نیز میزان آلودگی هوا در سوسنگرد پنج هزار و ۹۵۱ ، خرمشهر یک هزار و ۷۴۱ ، آبادان ۹۳۸ و اهواز ۵۴۰ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.
طوفان گرد و غبار از شب گذشته در خوزستان آغاز شد و بیشترین میزان آن در شادگان در ساعت ۲۴ دیشب به هفت هزار و ۲۰۶ میکروگرم بر مترمکعب و در شوشتر در ساعت ۲۲ شب گذشته به ۶ هزار و ۳۸۸ میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود.
بیشترین آلودگی اهواز نیز از شب گذشته تا کنون به ۲ هزار و ۳۲۵ میکروگرم بر مترمکعب در ساعت ۲۴ دیشب بوده است.
حد مجاز گرد و غبار در هوا برای ذرات ۱۰ میکرون ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب و برای ذرات ۲٫۵ میکرون ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است.
هواشناسی خوزستان دیروز وقوع طوفان را گذرا اعلام کرده بود و اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با وجود آلودگی شدید هوا مدارس را تعطیل اعلام نکرد. همین مساله موجب سردرگمی شهروندان شده و بسیاری از آنها فرزندان خود را به مدرسه نفرستادند.
در نهایت صبح امروز فرمانداری های ماهشهر، آبادان، خرمشهر و شادگان مدارس این شهرستان ها را در نوبت صبح تعطیل اعلام کردند.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: پرواز شماره ۲۶۱۷ شرکت هواپیمایی کارون در مسیر تهران – اهواز – تهران که قرار بود شب گذشته در ساعت ۲۲:۵۰ انجام شود، به علت وقوع گرد و غبار لغو شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.