تبعیض در استخدام‌های خوزستان؟/تغییر نام خانوادگی برای استخدام در ادارات

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری داعش و الاهوازیه یک تفکر دارند و گفت: هر دو گروه در خدمت استکبار جهانی هستند و دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه توسط تکفیریهایی صورت گرفت که با اسلام و تشیع مشکل داشتند.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه داعش مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفت افزود: در ابتدا گفته شد گروه تجزیه طلب الاهوازیه این عملیات را انجام داده است که البته داعش و الاهوازیه در اصل یک تفکر دارند و آن هم وابستگی آنان به استکبار جهانی است.
وی اظهار داشت: داعش و گروه تجزیه طلب الاهوازیه یک نوع تفکر مشابه دارند و هر ۲ آن ها زمانی سرباز صدام بوده و اکنون وابسته به استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل هستند.
وی افزود: جریان تکفیری داعش، تجزیه طلب ها و سازمان مجاهدین خلق بخواهند و یا نخواهند در راستای اهداف استکبار جهانی قدم بر می دارند و مقابل اسلام ناب محمدی (ص) ایستاده اند و اکنون مورد حمایت رژیم رسوای عربستان سعودی هستند، اگر چه تفاوت این جریان ها در مسائل فردی بوده و هر کدام ایده های خاص خود را دارند اما در عمل یک کار را انجام می دهند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در رابطه با حادثه تروریستی اهواز در نماز جمعه و جاهای دیگر مواضعم شفاف و روشن اعلام شده است گفت: ایران اسلامی یک امت واحد متشکل از اقوام مختلف با گرایش های سیاسی و مذهبی بوده که در مقابله با دشمنان متحد و منسجم هستند.
وی اظهار داشت: اگر چه در تمام استان ها و در میان اقوام مختلف از ابتدای انقلاب تاکنون افراد اندکی وجود داشته اندکه بر خلاف ساز ملت گام برداشته و با نظام و انقلاب به مقابله برخاسته اند ولی نتوانسته اند به اهداف شومشان دست یابند.
وی گفت: این افراد متصل به جریان استکباری خارج از کشور و در راس آن آمریکا، اسرائیل و هارون های منطقه مثل آل سعود هستند.
آیت الله حیدری گفت: دشمن تلاش می کند حادثه تروریستی اهواز را به نام قوم عرب معرفی کند که باید گفت: حساب چند تروریست از مردم عرب مومن و وفادار به نظام و انقلاب که در عمر ۴۰ ساله انقلاب به خصوص در هشت سال دفاع مقدس وفاداری خود به نظام را به اثبات رسانده اند جداست.
امام جمعه موقت اهواز گفت: مخالفان انقلاب اسلامی آنقدر در محدودیت و انزوا هستند که نمی توانند خود را نماینده ای از قوم خود در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند چرا که واقعیت چیز دیگری است.
وی افزود: بنابراین ما باید حساب ضد انقلاب را از اقوام شریف ایرانی همچون عرب، لر ، بختیاری و سایر اقوام جدا کنیم هر چند همه عقلا و جناح های مختلف به این مطلب اذعان دارند.
آیت الله حیدری گفت: اقوام شریف ایرانی نظیر لر، عرب و بختیاری همیشه در خط انقلاب، نظام، تشیع و ولایت اهل بیت (ع) هستند لذا نباید یک یا چند نفر جنایتکار را به این قوم ها نسبت داد.
وی ادامه داد: از آن جایی که حادثه تروریستی اهواز توسط برخی از افراد منسوب به قوم عرب اتفاق افتاد، دشمن تلاش می کند این اقدام را به نام کل قوم عرب در جهان اعلام کند که خلاف واقعیت است و کسانی که به این حرف ها دامن می زنند ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند.
نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر به طور مثال از بین اقوام لر، کرد و بختیاری یک کار جنایتکارانه ای انجام شود دور از انصاف و حقیقت است که آن را به حساب این اقوام بگذاریم چرا که با این کار به دشمن خدمت کرده ایم.

**جریان تکفیری و تجزیه طلب از لحاظ اجتماعی موضع مشترک دارند

آیت الله حیدری عنوان کرد: در حرکات تجزیه طلبانه ای که در خوزستان، کردستان و سیستان بلوچستان رخ می دهد ردپای ضد انقلاب مشهود است و به طور حتم این گروهها به خارج از کشور و دشمنان انقلاب نظیر استکبار وصل می باشند.
وی گفت: جریان نوپایی به نام تکفیری وجود دارد که از نظر اجتماعی با جریان تجزیه طلب الاهوازیه موضع مشترک دارند زیرا هر ۲ در راستای منافع استکبار جهانی فعالیت می کنند و از سوی آل سعود پشتیبانی مالی می شوند و هر ۲ جریان دشمن مشترک انقلاب و نظام اسلامی هستند.

**تروریستها در اصل یک هدف را دنبال می کنند
وی با بیان این که جریان تجزیه طلب و تکفیری از جهت فردی با هم تفاوت دارند گفت: تجزیه طلب ها امکان دارد سنی، شیعه و یا لائیک باشند اما تکفیری ها همه یک جریان خاص بوده که معتقد به وهابیت و سلفیت هستند.
وی گفت: تکفیری ها هیچ گاه انگیزه های قومیتی آن ها را به حرکت وادار نمی کند بلکه انگیزه های اعتقادی در بین آن ها رایج است و حتی نسبت به قوم گرایان تجزیه طلب معترض هستند و معتقدند که انسان نباید به دلیل تجزیه خوزستان خودش را به کشتن دهد بلکه باید برای کشتن کافر و رفتن به بهشت جهاد کند.
وی گفت: وقتی فیلم جنایتکارانی که حادثه تروریستی اهواز را آفریدند، از رسانه داعش پخش شد متوجه شدیم که اصلا موضوع قومیت گرایی در شعارهای این افراد مطرح نبود بلکه صرفا مسائل اعتقادی برای آن ها ملاک بود و بر این باور بودند که راه رفتن به بهشت با کشتن مردم محقق می شود.

**بین مردم عرب و گروه تکفیری و تجزیه طلبها تفکیک ایجاد شود

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که باید بین مردم عرب و گروه تکفیری داعش و تجزیه طلب، تفکیک ایجاد شود گفت: شاید افرادی که دست به حمله تروریستی اهواز زدند وابسته به عشیره ای باشند اما از نظر عقیدتی، سیاسی و فرهنگی هیچ ارتباطی بین آن ها و عشیره ی آنها وجود ندارد زیرا آن ها وابسته به آل سعود و وهابیت هستند اما مردم عرب مومن و متدین بوده و معتقد به ولایت فقیه هستند.
وی با بیان این که افراد جنایت کار حادثه تروریستی اهواز از ۲ قوم عرب و لر بودند لذا نمی توان از جنبه قومیتی به این موضوع پرداخت گفت: همانطوری که یک لر نمی تواند نماینده قوم شریف لر باشد چند عربی که این جنایت را آفریدند هم نمی توانند نماینده عرب ها باشند لذا باید گفت قضیه قومیتی نبوده و نباید این موضوع را به قومیت خاصی نسبت داد.
وی گفت: من همیشه نسبت به همه اقوام ایرانی همچون لر، بختیاری، عرب و حتی ترک معتقد بودم و نشانه اعتقاد بنده مواضعی است که از قبل داشتم.
آیت الله حیدری افزود: در سال ۹۲ سریالی تحت عنوان سرزمین کهن از شبکه سوم سیما پخش شد که خدشه ای به قوم شریف بختیاری و لر وارد کرد و موجب فتنه در استان های خوزستان، لرستان و چهارمحال وبختیاری شد.
وی گفت: فردای آن روز قرار بود در نمازجمعه اهواز خطبه بخوانم اما شب قبل یکی از مسئولان صدا و سیمای مرکز با من تماس گرفت و خواهش کرد که بحث این سریال را مطرح نکنم اما من نسبت به این موضوع واکنش دادم و در نماز جمعه اهواز بسیار محکم در کنار قوم شریف لر و بختیاری اعلام موضع کردم و این سریال را محکوم کردم و بیان داشتم که در کنار مردم هستیم و توجیه کننده خطای دستگاه های دولتی نیستیم و از رییس صدا و سیما خواستم که سریعا از مردم عذرخواهی کند.

**مخلص قوم شریف لر هستم
وی ادامه داد: توهین و نسبت دادن ناروا به هیچ قومیتی را جایز ندانسته بلکه آن را حرام می دانم مخصوصا نسبت به لرها و بختیاری ها که جزو اقوامی هستند که از نظر طرفداری اهل بیت (ع) بی نظیر هستند.
آیت الله حیدری به ذکر خاطره ای از زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای اشاره کرد و گفت: در آن زمان یکی از برادران لرستانی اعلام کرد حاضر است به اتفاق ۱۰۰ هزار لرستانی مسلح جنگ با صدام را ادامه دهد که مقام معظم رهبری در پاسخ به وی گفت : من چاکر مردم لرستان هستم.
وی افزود: من هم به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام می کنم من چاکر مردم لرستان هستم و هیچگاه حادثه تروریستی اهواز را به مردم اصیل لرستان نسبت نداده ام زیرا مردم لرستان مردمی ولایتمدار و شیعه علی (ع) هستند.

**رسانه ها موضوعی را بدون تحقیق به شخصی نسبت ندهند
امام جمعه موقت اهواز با بیان این که هر گونه سوء استفاده و تحریف کلام من در رسانه ها و فضای مجازی جایز و درست نیست افزود: متاسفانه برخی سایت ها و کانال ها به صورت ناقص و بریده شده کلام من را نقل می کنند که صحیح و مورد تایید من نیست و آن ها را تکذیب می کنم.
وی با اشاره به مطالبی که طی چند روز گذشته در فضای مجازی بخصوص چند پایگاه خبری محلی خوزستان منتشر شد افزود: این مطالب که به نقل از من منتشر شده ابتر و ناقص است و برخی را هم من به طور کامل نگفته ام.
۲ پایگاه خبری محلی خوزستان هفته گذشته به نقل از آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری نقل کرده بودند که سردسته عملیات تروریستی ۳۱ شهرویور ماه یک لر از استان لرستان بوده است که واکنش زیادی در فضای مجازی به همراه داشت.
وی افزود: انتظار دارم تمامی سایت ها همچون خبرگزاری ایرنا با توجه به اشرافی که روی مسائل نظام دارد، موضوع و مطلبی را بدون تحقیق به شخصی نسبت ندهند همچنین انتظار داریم رسانه ها اخلاق اسلامی و قانون مداری را رعایت کنند و مشکلاتی برای مملکت ما ایجاد نکنند.
وی گفت: آن ها نباید با راه انداختن جوی منفی آب به آسیاب دشمن بریزند بلکه باید بدانند که بیشتر از همه چیز به وحدت ملی نیاز داریم.
وی افزود: عملکرد و موضع من از اول انقلاب تا به حال در مقابل جریان تجزیه طلب یا خلق عرب، کرد و بلوچ ها مشخص است و خیلی شفاف در برابر آن ها ایستاده ام این در حالی است که بارها از سوی آن ها مورد تهدید قرار گرفتم.
وی گفت: شبکه الاهوازیه شبی نیست که علیه من وراجی و فحاشی نکند.

**افتخار می کنم جانم را برای مبارزه با گروه های تکفیری بدهم
آیت الله حیدری گفت: تمام افتخارمان این است که جانمان را برای مبارزه با گروهک های داعش، تجزیه طلب و منافق گذاشتیم.
وی گفت: این افرادی که دست به جنایت می زنند نه تنها نماینده کردها و عربها نیستند بلکه به نام آن ها دست به جنایت می زنند و تنها مزدورانی هستند که زمانی نوکر و دست نشانده صدام بوده و الان نوکری آمریکا و اسرائیل را عهده دار هستند.
وی ادامه داد: بنا به فرمایشات رهبر ملت ایران در زمینه رشد و ترویج تشیع وام دار ۲ مجموعه انسانی اهواز و جبل عامل است.
امام جمعه موقت اهواز گفت: بسیاری از مردم اهواز از سال ها قبل از اسلام و بعد از اسلام در این نقطه ساکن شده اند که بعضی فرزندان اصحاب حضرت علی (ع) و نوادگان آن ها هستند.
وی گفت: علی ابن مهزیار اهوازی، حسن و حسین ابن سعید اهوازی از مفاخر تشیع هستند که با نوشتن ۱۲۰ جلد کتاب، فرهنگ اهل بیت (ع) را به نسل های بعد منتقل کردند.

**مردم عرب به لحاظ دفاع از وطن اسلامی پیشتاز هستند
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که مردم عرب به لحاظ دفاع از وطن اسلامی فوق العاده پیشتاز هستند گفت: در جریان جنگ جهانی اول وقتی که انگلیسی ها خوزستان را اشغال کردند پس از این که مرجع تقلید شیعیان آن دوران فتوای جهاد داد عشایر عرب لبیک گفته و هزار شهید دادند که سال ها بعد به دستور مقام معظم رهبری یادمان بزرگی در بین جاده حمیدیه و اهواز برای آنان ساخته شد.
وی گفت: همچنین در جنگ تحمیلی از بین ۲۳ هزار شهید استان خوزستان، ۱۲ هزار شهید از قوم عرب بودند که این موضوع نشان می دهد مردم عرب وطن دوست و فداکار هستند لذا نباید یک مشت عملکرد کور اراذل و اوباش تجزیه طلب و داعشی را به حساب مردم عرب گذاشت.
وی افزود: اگر من گفتم داعشی ها هیچ نسبت اعتقادی و فرهنگی با مردم عرب ندارند مقصودم این است که مردم عرب خوزستان یک موضع مشخص دارند و راهشان با آن افراد جداست، مردم عرب خوزستان ولایت مدار هستند اما افراد جنایتکاری که حادثه تروریستی اهواز را به راه انداختند ضد ولایت هستند.
وی گفت: متاسفانه بعضی از افراد گفته اند که عقبه این تروریستی ها جزو فعالان عرب هستند که تعبیر غلطی است و کسانی که این حرف را زدند موضوع را قومیتی کردند.
وی گفت: تروریست اصلا ربطی به قومیت های لر، عرب و بختیاری ندارد بلکه مربوط به خارج کشور است.

**الاهوازیه مشروعیت حقوقی و قانونی ندارد
آیت الله حیدری با بیان این که الاهوازیه اپوزیسیون نیست و مشروعیت قانونی و حقوقی ندارد بلکه تروریست بوده و ضد انقلاب هستند گفت: آن موقع که صدام زنده بود این ها سرباز صدام بودند و من آن ها را به خوبی می شناسم.
وی گفت: صریحا می گویم که الاهوازیه هیچ گونه مشروعیت حقوقی و قانونی ندارند بلکه یک مشت آدم تروریست و وابسته به صدام بوده و الان وابسته به آمریکا و اسرائیل هستند.

**تبعیض قومیتی به صورت سازمان یافته در خوزستان وجود ندارد
نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری با بیان اینکه تبعیض قومیتی به صورت سازمان یافته در خوزستان وجود نداردگفت: البته برخی افراد به صورت سلیقه ای و برای تامین منافع شخصی در راس ادارات دولتی تبعیض قومیتی ایجاد می کنند.
وی گفت: جوان های عربی داریم که بنا به عللی امکان هدایت گری و روشن گری برای آن ها موجود نیست و از واقعیت ها خبر ندارند و حتی نمی دانند داعش و تجزیه طلب چیست اما یک سری عوامل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی آن ها را وادار می کنند که دچار مغلطه شوند.
وی اضافه کرد: در خوزستان اقوام مختلفی وجود دارد به همین دلیل برخی ها سعی می کنند دوست و همشهری خود را ارجح بدانند لذا یک تبعیض روشنی از جهت انتصابات و به کارگیری نیروی های عرب به وجود آمده که به مردم عرب حالت سرخوردگی دست داده است و آن ها احساس تبعیض می کنند یا این که برای استخدام در ارگان ها بعضا نام خانوادگی خود را تغییر می دهند که بسیار بد است.
امام جمعه موقت اهواز گفت: این موضوع قطعا برنامه ریزی نظام و دولت نیست بلکه از سوی برخی مسئولین است که به خاطر مسائل قومیتی این تبعیض را اعمال می کنند که این موضوع باید برچیده شود.

نرخ بیکاری در خوزستان ۲ برابر نرخ کشوری است
وی با اشاره به این که خوزستان بر اثر جنگ دچار عقب ماندگی شد گفت: ما قبل از جنگ از لحاظ برخورداری در تمام شاخص ها رتبه سوم را در کشور داشتیم اما رفته رفته به رتبه سی ام رسیدیم که فاجعه است و این موضوع باعث شده نرخ بیکاری در استان ۲ برابر نرخ کشوری شود.
آیت الله حیدری در پایان گفت: ما اگر بخواهیم جوانان خود را بیمه کنیم باید زمینه های انحراف را از بین ببریم و نگذاریم امثال داعش و گروه های تجزیه طلب سو ءاستفاده کرده و جوانان مان را از ما بگیرند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.