تامین کالای اساسی خوزستان/ کامیونداران بیایند ارزان‌تر هم می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  غول گرانی همچنان بر فضای زندگی مردم حاکم است و نشانه هایی برای مهار آن به چشم نمی خورد مگر آن که معجزه ای بشود و گره هایی که بر اثر بی تدبیری ها حالا به کلاف سردرگم تبدیل شده اند به نوعی باز شوند.

راوی در گفت و گو با یکی از بنکداران علت برخی کمبودها و گرانی اقلام مورد نیاز مردم را سوال کرد. وی دو عامل را در این مورد عنوان کرد. یکی صادرات بی رویه و دیگری نبود وسیله حمل و نقل به دلیل اعتصاب کامیون داران. این بنکدار می گفت در حال حاضر ۱۰ کامیون رب گوجه و ۲۰ کامیون ۱۵ تنی ماکارونی، ۱۰ کامیون ۱۵ تنی روغن و ۱۰ تریلر شوینده خریداری و آماده حمل به اهواز است اما به خاطر نبود کامیون قابل حمل نیستند و برای حل مشکل باید مساله کامیون داران حل شود.

وی گرانی رب گوجه، گوجه و سیب زمینی را به دلیل صادرات آنها عنوان کرد و گفت وقتی ما ۱۰۰ تن گوجه نیاز داریم اما ۷۰ تن آن صادر می شود، معلوم است که کمبود و گرانی پیش می آید. وی معتقد است بی تدبیری بیداد می کند و مثلا زمانی که آخر محصول است نباید آن محصول صادر شود.

البته این بنکدار مدعی است که غیر از گوجه و رب بقیه اقلام هم صادر می شود و می گفت خود ناظر و شاهد بوده که در آبادان وقتی خواستند یک کامیون مرغ را خالی کنند، یک نفر آمد سوال کرد کل محموله چقدر می شود، صاحب بار گفت پنج میلیون و او بلافاصله شش میلیون داد و آن را خرید و اینجور سودجویی ها زحمات مسئولان استان را خنثی می کند که باید جلوی آنها گرفته شود و با دلال ها برخورد کنند. این بنکدار ضمنا گرانی قوطی و حلب را هم از دیگر عوامل گرانی دانست و گفت هر عدد قوطی رب گوجه ۲۸۰۰ تومان و هر حلب خالی روغن ۱۵ هزار تومان است چون ورق آن از یونان وارد می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.