حکایت «دبه‌ها» و جست‌و‌جوی آب شرب در خرمشهر!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:

مردم خرمشهر که در دو قدمی کارون قرار دارند، امروز برای به دست آوردن آب شرب در گرمای شدید تابستانِ طاقت‌فرسا دبه به دست در صف آبرسانی قدم برمی‌دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، آب واژه‌ای است که به حیات و زندگی معنا می‌بخشد، اگر این کلیدواژه مهم و حساس را از زندگی دریغ کنیم، حیات قطعا به ممات تبدیل خواهد شد.

این روزها خرمشهر قهرمان سخت در حسرت آب شرب سالم است، مشکلی که همه مردم را طاقت‌فرسا و نگران کرده است، شوری آب در خرمشهر لحظه به لحظه رو به افزایش است و این مسئله امان مردم را بریده است.

زندگی در خرمشهر بدون آب در جریان است و این مشکل تا به حدی پیش رفته است که مردم در گرمای ۴۵ درجه‌ای دست به دامان تصفیه‌خانه‌ها شده و آب برای خوردن می‌خرند.

در روزهای گذشته در مناطق مختلف خرمشهر چون کوتشیخ، طالقانی، مولوی و… تانکرهای آب برای آبرسانی به مردم مستقر شدند و مردم برای دریافت آب شرب صف‌های طولانی را ایجاد کردند.

مردم خرمشهر که در دو قدمی کارون قرار دارند، امروز برای به دست آوردن آب شرب در گرمای شدید تابستانِ طاقت‌فرسا دبه به دست در صف آبرسانی قدم برمی‌دارند.

طبق مشاهدات عینی خبرنگار فارس در خرمشهر، بعضا نگرانی، طاقت‌فرسایی و خستگی مردم در صف‌های آب به دعوای فیزیکی منجر شده است.

در گرمای شدید دبه به دست هستیم

مهدی یکی از شهروندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر، اظهار کرد: تأسف‌آور است که مردم خرمشهر در گرمای شدید برای آب خوردن به خیابان‌ها بزنند و صف‌های طولانی را ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: خرمشهر روزی عروس منطقه بود، اما الان در حسرت یک قطره آب شرب است، این شکایت‌ها را به کجا ببریم؟

این شهروند گفت: متاسفانه کسی در اینجا به فکر ما نیست، مردم در این جا با مشکل مواجه هستند و واقعا این مسائل غیرقابل تحمل است.

خانم محمدی دیگر شهروند خرمشهری، اظهار می‌کند: مسؤولان پایتخت‌نشین وضعیت نگران‌کننده ما را ببینند، ما اکنون در حسرت آب دبه به دست هستیم.

وی عنوان کرد: امروز در گرمای شدید مردم شهرمان برای دریافت ابتدایی‌ترین امکان زندگی صف کشیده‌اند، واقعا این ظلم به مردم ولایتمدار خرمشهر است.

دغدغه همه ما حل مشکل آب خرمشهر است

عبدالله سامری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: شوری آب خرمشهر مربوط به انتقال آب کارون در ۱۵ سال گذشته به دیگر استان‌ها است و این مسئله مربوط به کم‌کاری مسؤولان گذشته است.

وی عنوان کرد: اکنون همه مسؤولان استانی و محلی به دنبال حل مشکل آب شرب خرمشهر هستند و در روزهای گذشته عملیات احداث بند خاکی مارد به اتمام رسید و این بند خاکی باعث می‌شود که آب شور دریا وارد آب مصرفی نشود.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفت: با اتمام طرح دوم آبرسانی غدیر و رساندن آن به تصفیه‌خانه مشکل آب شرب شهرستان حل خواهد شد.

وی اظهار کرد: دغدغه همه ما حل این مشکل است و امیدواریم به زودی و با همت مسؤولان و صبر مردم این مشکل را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، استاندار خوزستان، نماینده مردم خرمشهر در مجلس، نمایندگان مردم آبادان، فرماندار خرمشهر و جمعی دیگر از مسؤولان وعده دادند که مشکل آب شرب خرمشهر با اتمام طرح غدیر در نیمه تیرماه حل خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.