یادداشتی طنز آمیز از وضعیت آب شرب خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: راضیه حسینی: یک پارچ گلدار روی اُپن آشپزخانه. محتویات داخلش چیزی شبیه نسکافه بود. ولی مگر جدیدا نسکافه را در پارچ آب می‌ریزند؟ نگران شدم نکند فرهنگ نسکافه خوریمان خراب شده باشد. واویلا، اگر نسکافه را از این به بعد در پارچ آب سرو کنند بعد قهوه راچه کار می‌کنند؟ یعنی از این به بعد در کافی‌شاپ‌ها عوض فنجان‌های کوچک قهوه خوری، پارچ و لیوان گلدار جلویتان می گذارند با کیک شکلاتی دارک؟!

خبر را که خواندم خیالم از بابت فرهنگ نسکافه و قهوه‌خوری راحت شد. بعد از چند لحظه که مغزم خبر را تجزیه تحلیل کرد خیالم کلا نابود شد. آب است؟! باورتان می‌شود داخل این پارچ گل‌گلی آب باشد؟ دقیق نمی دانم آب، گِل آلود است یا در گِل کمی آب ریخته‌اند، البته با توجه به تصویر، گزینه‌ی دو محتمل‌تر است. دیدم بیچاره گُل‌های روی پارچ با تعجب به دوربین خیره شده‌اند، نگو تا حالا اینقدر گِل از نزدیک ندیده بودند.

مسولین همیشه در صحنه هم گویا کلی تحقیقات انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که، آب هیچ میکروبی ندارد. فقط قیافه اش یک مقدار چِندش است. خوب معلوم است دیگر برادر من، شما به این آب نگاه کن، میکروب‌ها هم طاقت زنده ماندن داخلش را ندارند!

تصور کنید با این آب مسواک بزنید. دهانتان را بشویید و بروید بخوابید. صبح که بلند می‌شوید، دندان‌هایتان عین کوه‌های جاده چالوس ریزش کرده و یک سطح ناهموار از لثه برایتان باقی مانده.

یا مثلا دوش بگیرید. ازحمام که بیرون بیایید شما را با مومیایی رضا شاه اشتباه می‌گیرند!

راه حل این مشکل

پیشنهاد می کنم چند تا از مسولین مربوطه‌ی عزیز را چند روزی در یکی از خانه‌های اهواز حبس کنند. هیچ آبی هم بجز همین آب لوله‌کشی در اختیارشان نگذارند، مطمئنم این مشکل سریع برطرف خواهد شد. البته مطمئنِ مطمئن که نه، ولی امیدوارم که برطرف شود.

بزرگان، رئیسان، خواهشمندم فکری بکنید و همینطور راحت گِل را ول نکنید در آب مردم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.