اصرار دست های پشت پرده برای واردات محصولات تراریخته

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سیدراضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره fi سخت گیری وزارت جهادکشاورزی برای واردات محصولات تراریخته اظهار داشت: واردات محصولات تراریخته  چندین سال است که انجام می شود و وزارت بهداشت و درمان تاکید دارد که بر واردات محصولات غذایی به کشور کنترل دارد اما باید محصولات وارداتی نشانه مشخصی مبنی بر اینکه تراریخته هستند یا خیر داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر محصولات ذرت و سویای وارداتی تراریخته هستند و نمایندگان مجلس در قانون برنامه ششم توسعه تاکید بر ممنوعیت هر گونه واردات محصولات تراریخته داشتند.

نماینده مردم شوش در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به قانون بودجه سال ۹۷ عنوان کرد: در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ نیز ممنوعیت واردات محصولات تراریخته در کمیسیون تلفیق بررسی شد، اما در صحن علنی رای لازم را کسب نکرد و موضوع ابتر باقی ماند.

وی در این زمینه که به محصولات تراریخته نیاز داریم یا خیر، توضیح داد: در شرایطی که میزان ضرر و زیان محصولات دستکاری شده ژنتیکی مشخص نیست، واردات این محصولات ریسک پذیر است.

نوری در پایان گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به واردات برخی محصولات تراریخته گفت: دست هایی پشت پرده نسبت به واردات محصولات ترایخته به کشور اصرار دارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.