استاندار هشدار داد؛ سلامت مردم خوزستان در خطر است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان از به خطر افتادن سلامت مردم این استان به علت آلودگی رودخانه کارون که محل تأمین آب شرب استان به شمار می‌رود، خبر داد.

به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشستی در استانداری خوزستان اظهار کرد: دولت تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات خوزستان به کار برده و امیدوارم تا مشکلات و عقب‌ماندگی‌های اهواز به‌عنوان یک کلان‌شهر، مرکز استان و مهم‌ترین شهر منطقه جنوب غرب کشور، حل شود.

وی با اشاره به اینکه شایسته نیست که اهواز به‌عنوان پایتخت و مرکز انرژی چنین مشکلاتی داشته باشد، افزود: امیدوارم با پشتکار، عنایت و توجه ویژه‌ای که دولت به خوزستان دارد؛ بتوانیم جلساتی پیرامون مسائل مهم و اساسی استان برگزار کرده و نتیجه‌ای مطلوب در این راستا حاصل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات آلودگی رودخانه کارون گفت: از همه مهم‌تر در مبحث آلودگی کارون این است که سلامت مردم در خطر است و چنین شرایطی واقعاً در شأن مردم خوزستان نیست؛ انتظار داریم تا با تلاش همگانی، سطح رفاه زندگی مردم استان و اهواز ارتقا پیدا کند تا شهری که مرکز تولید نفت در کشور است ماندگاری و ایستایی بالایی برای مردم داشته باشد نه اینکه مهاجرت از این شهر را به دنبال داشته باشد.

شریعتی با اشاره به اعتبار ۳.۵ میلیارد دلاری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان گفت: فاز اول این طرح امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ در اجرایی شدن فاز دوم طرح نیز از گردنه سخت تخصیص آب به طرح عبور کرده و این قول بزرگ نهایی شدن تخصیص آب و حل شده بودن اعتبار آن از سوی معاون هماهنگ‌کننده معاون اول رئیس‌جمهور خبر خوبی است.

استاندار خوزستان یادآور شد: در زمینه ریزگردها سال گذشته حدود ۴۰ هزار هکتار کشت کردیم؛ برای امسال نیز ۱۹ هزار هکتار برنامه‌ریزی داریم؛ همچنین یکی از کانون‌های مهم ریزگرد نیز با آبگیری تالاب منصوری، کنترل می‌شود.

شریعتی افزود: در زمینه تأمین آب شرب نیز چند پروژه مهم داریم؛ یکی طرح آب‌رسانی غدیر است که کار نسبتاً خوب پیش می‌رود؛ کار سرعت گرفته و قرارگاه خاتم‌الانبیا پای‌کار آمده و با این وضعیت انشا الله طبق برنامه پیش می‌رویم. همچنین کارهای لازم برای آب شمال شرق نیز در حوزه شرب و کشاورزی شهرهای این منطقه انجام شده است؛ در حوزه جنوب شرق که برای شهرهای مختلف از جمله ماهشهر، بندر امام، بهبهان، رامشیر، هندیجان و چمران هست نیز اقدامات اساسی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: برای آب روستایی خوزستان نیز سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی مصوب شده تا این مشکلات را حل کنیم.

استاندار خوزستان خبر داد: اکنون شوری آب در اهواز بالای دو هزار و در خرمشهر و آبادان حتی به چهار هزار هم می‌رسد؛ قطعاً هیچ شهر دیگری با این شرایط آب را مصرف نمی‌کند و واقعاً مردم خوزستان مشکلات عدیده‌ای دارند و در رنج هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.