سدگتوند؛

بمب عمل نکرده در خوزستان!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: همایون یوسفی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس به رییس‌جمهور، بیان کرد: آقای کلانتری رییس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرده‌اند مقدار ۲.۵ میلیارد متر مکعب آب از کارون سالیانه قابل برداشت است در صورتی که اکنون کارون ۸۵ درصد آورده آبی دارد و در دنیا برداشت از این آورده باید در حدود ۴۰ درصد باشد اما متاسفانه امروز بسیار بیشتر از ظرفیت کارون از آن برداشت می‌شود. در شرایط فعلی کشور این مقدار باید ۶۰ درصد باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب برای فاز دوم طرح ۵۵۰ هکتاری مورد نیاز است، همچنین ۶۳۰ میلیون متر مکعب جهت کنترل کانون‌های ریزگرد و یک میلیارد متر مکعب حقابه تالاب شادگان می‌باشد. علاوه بر این ۲۶۰ میلیون متر مکعب جهت آبیاری نخلیات استان خوزستان مورد نیاز است. ریاست محترم سازمان محیط زیست که باید خودشان دغدغه محیط زیستی داشته باشند بر چه مبنایی مازاد را اعلام کردند در صورتیکه ما این کمبودها را داریم.

وی در تذکری به وزیر نیرو در خصوص سد گتوند، بیان کرد: میزان آب شوری که در این سد ذخیره حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب است که به حال خود رها شده است و مانند یک بمب عمل نکرده کل جلگه خوزستان را تهدید می‌کند. تحقیق و تفحص در مورد پروژه‌های انتقال آب را برای همه مردم شریف ایران لازم می‌دانم چرا که پروژه‌های غیرکارشناسی انتقال آب آینده کشور را تهدید می‌کند.

یوسفی در تذکری به وزیر نفت، گفت:‌ در خصوص پرسنل قراردادی نفت که سال‌هاست بلاتکلیف هستند اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در تذکری دیگر به وزارت اقتصاد، بیان کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی برای باقیمانده سپرده‌گذاران آرمان و سود سپرده‌گذاران چه اقدامی انجام داده است. مبنای محاسبه سپرده سود ۲۲ درصد بوده است اما اکنون ۱۵ درصد محاسبه می‌گردد، امیدوارم این مشکل سریعتر برطرف شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.