اعتراض مجدد کارکنان کشت و صنعت هفت تپه

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: بیش از ۵۰۰ کارگر روز مزدی کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، صبح امروز در اعتراض به آنچه بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات مزدی می‌خواندند، در محوطه مجتمع دست به اعتراض صنفی زدند. در همین زمینه کارفرما اعلام کرده ظرف یک هفته تمامی مطالبات باقی‌مانده پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دست‌کم ۵۰۰ نفر از کارگران روزمزدی مجتمع نیشکر هفت‌تپه، از صبح امروز دوشنبه (۲۵ دی ماه) به دلیل مطالبات مزدی خود در محوطه مجتمع در اعتراض به‌سر می‌برند.

دلیل این اعتراض صنفی، انعقاد قرارداد کار با ۱۵۰۰ کارگر روزمزدی و پرداخت شدن تنها دو نوبت معوقات مزدی مربوط به ماه‌های بهمن و اسفند سال (۹۴) است.

در عین حال از جانب کارفرما به این کارگران وعده پرداخت معادل یکماه از معوقات مزدی برای پایان هفته جاری داده شده است و در ادامه همین وعده‌ها قرار است مطالبات مربوط به دو ماه دستمزد بهمن و اسفند سال (۹۴) تا پایان هفته جاری پرداخت شود.

به گفته «امید اسدبیک» طی هفته جاری، پرداخت حقوق مهر ماه کارگران به اتمام می‌رسد و پرداخت دستمزد آبان ماه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: طبق مذاکراتی که با آقای «عدنان غزی» فرماندار شهرستان شوش انجام شده و با مساعت ایشان قرار است مطالبات مزدی مربوط به دو ماهه سال ۹۴ کارگران روزمزدی بدون دخالت پیمانکاران حداکثر تا اوایل هفته آینده پرداخت شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.