آیت الله حیدری: کلانتری به مردم دروغ می‌گوید ما می‌دانیم آب کجا می‌رود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: امام جمعه موقت اهواز گفت: کلانتری هم در نامه محرمانه و هم در مصاحبه با مطبوعات دروغ محض گفت و این اظهارات یا ناشی از بی اطلاعی و یا اهداف سوء دیگری است.

به گزارش فارس، آیت الله محسن حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به خوزستان و اقدامات دولت در این استان اظهار کرد: از اقدامات خوب دولت تشکر می‌کنیم و در این سفر آیت الله موسوی جزایری نکات درست و به حقی درباره حق خوزستان، معضلات نیشکر و سنگ‌اندازی‌های دولت در استخدامی‌ها گفتند که از این اظهارات حکیمانه و دلسوزانه وی تشکر و حمایت کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اظهارات غیرمسئولانه و غیرکارشناسی درباره آب خوزستان مطرح کرد، گفت: وی هم در نامه محرمانه و هم در مصاحبه با مطبوعات دروغ محض گفت که این اظهارات یا ناشی از بی اطلاعی وی و یا اهداف دیگری است. اگر آب اضافه است چرا وزارت نیرو اجازه برداشت آب برای ۲۲۹ هزار هکتار طرح مقام معظم رهبری را نداده است؟

وی افزود: اگر آب خوزستان اضافه است چرا سازمان آب و برق اجازه برداشت آب برای کشاورزی در تابستان را نمی‌دهد؟ اگر آب اضافه است چرا هورالعظیم و تالاب شادگان خشک شده‌اند؟ اگر آب اضافه در خوزستان وجود دارد چرا ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع خوزستان به کانون ریزگرد تبدیل شده‌اند؟ چراهای دیگری هم وجود دارد و به همین دلیل اظهارات این مقام مسئول غیر مسئولانه است و وی باید از مردم خوزستان عذرخواهی کند.

آیت الله حیدری اظهارات کلانتری را توهین به خوزستان دانست و گفت: برخی از مسئولان مکرر می‌گویند که آب منتقل شده فقط برای آشامیدنی است، اما همه می‌دانند که این دروغ محض است و چند برابر میزان شرب برای شلتوک کاری، صنعت و کشاورزی منتقل کرده‌اند.

وی افزود: در همه دنیا صنایع فولاد کنار دریا و رودخانه احداث می‌شوند اما در ایران آقایان صنایع فولاد را در استان‌های مرکزی و کویری احداث کرده‌اند و جالب اینکه فضای سبز یکی از این شهرها دو برابر اهواز است. نباید درباره انتقال آب دروغ بگویند و متأسفانه وزارت نیرو چشم بر این حقایق بسته و خواب‌های بدی برای آب خوزستان دیده‌اند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: براساس اظهارات کارشناسان باید از کارون و دز ۱۸ میلیارد مترمکعب آب وارد خوزستان شود و وزارت نیرو به دنبال تخصیص ۸ میلیارد مترمکعب است. از کرخه هم به دنبال انتقال آب هستند و می‌خواهند ۸۵ درصد آب کرخه را منتقل کنند.

وی بیان کرد: در هندیجان هم فقط ۳۰ درصد آب مورد نیاز را اختصاص داده‌اند و ما از رئیس جمهور می‌خواهیم جلوی این اقدامات را بگیرند. اگر جلوی این برنامه‌ها گرفته نشود، تبعات خطرناکی از جمله مهاجرت بی رویه روستاییان به مناطق حاشیه‌ای، افزوده شدن ریزگردها، تعظیلی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، خشک شدن تالاب‌ها و مشکلات امنیتی پدید می‌آید.

آیت الله حیدری با اشاره به منابع نفتی و کشاورزی خوزستان گفت: اگر مدیریت منابع به درستی انجام شود، فقط از خوزستان می‌توان دو برابر غذای مورد نیاز کشور را تولید کرد و به همین دلیل نمی‌توان خوزستان را مانند دیگر استان‌ها دید.

وی گفت: امیدواریم با بصیرت مردم و وحدت مسئولان و کارشناسان هیچ دولت و وزارت‌خانه‌ای نتواند این اهداف خطرناک را عملی کند و ما شاهد آینده‌ای امید بخش برای کشور و خوزستان باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.