استاندار: اجازه انتقال آب خوزستان را خواهیم داد/ نماینده مجلس: صدور مجوز خیانت است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با اشاره به انتقال آب از استان خوزستان گفت: مردم حق نظر دارند،آنها در کشاورزیشان با مشکلات جدی روبرو هستند و ما نظرات مردم را جویا می شویم و به صورت کارشناسی این نظرات را به مسوولین کشوری انعکاس خواهیم داد که اگر بنا بر تصمیم گیری شود این تصمیم براساس نظام کارشناسی باشد.

غلامرضا شریعتی در رابطه با بحث انتقال آب خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: وزارت نیرو از سوی رئیس جمهور برای مسائل آب استان دستور دارد تا طرح فاز دوم ۵۵۰ هکتاری را آغاز کند که هنوز اقدامی نکرده است.

وی ادامه داد: فاز دوم۵۵۰ هکتاری از اولویت های طرح است که بر روی آن نظرات کارشناسی صورت خواهد گرفت و به دولت اعلام خواهیم کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بهتر است این موضوع در یک فضای کارشناسی و علمی طرح شود زیرا نباید چنین موضوعاتی سیاسی شوند.

شریعتی با بیان این که مردم حق نظر دارند، گفت: مردم خوزستان در کشاورزیشان با مشکلات جدی روبرو هستند و ما نظرات مردم را جویا می شویم و به صورت کارشناسی این نظرات را به مسوولین کشوری انعکاس خواهیم داد که انشالله اگر بنا بر تصمیم گیری شود این تصمیم براساس نظام کارشناسی باشد.

وی ادامه داد: بحث انتقال آب از استان خوزستان فقط در حد شرب است که در صورت نیاز مجوز انتقال آب را دهند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: آقای رئیس جمهور در سال ۹۲ در جمع مردم اهواز سخنرانی داشتند که آنجا فرمودند اگر نیاز باشد به انتقال آب در حد شرب مجوز داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورت لزوم مجوز انتقال آب را خواهیم داد اما در غیر این صورت نیازی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، ۲۰ آذر ماه جلسه شورای اداری استان خوزستان با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همچنین کلانتری رئیس سازمان محیط زیست برگزار شد که با حاشیه هایی از جمله اعتراض نمایندگان خوزستان به عملکرد سازمان محیط زیست در استان روبه رو شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان چهارشنبه ۲۲ آذرماه در نشست خبری که در استانداری اهواز با اصحاب رسانه داشت، با اشاره به اینکه رئیس جمهور مصارف آب ورودی به استان خوزستان و همچنین موضوع انتقال آب شرب از این استان را مشخص کرده‌اند، گفت: طبق دستور رئیسجمهور، آب خوزستان در حد آب شرب از این استان به استان‌های دیگر منتقل می‌شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به انتقال آب شرب از استان خوزستان در گفت وگو با ایسکانیوز اظهار داشت: انتظار داریم آقای استاندار اجازه انتقال این آب را ندهد، این موضوع خیانت به استان است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • اگر نماینده ایذه و باغملک در صحرای کربلا در صحنه حضور داشت جانب چه کسی رامی گرفت .