درخشش دانش آموزان ماهشهری در مسابقات جهانی ریاضیات هندوستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: دو تن از دانش آموزان ماهشهری موفق به کسب رتبه سوم و چهارم مسابقات جهانی ریاضیات آسان به میزبانی هندوستان شدند.

طی مراسمی از ۲ تن از دانش آموزان ماهشهری مقام آور در مسابقات جهانی ریاضی توسط پتروشیمی فارابی تجلیل شد.

محمد پارسا از فرزندان مجموعه پتروشیمی فارابی که با کسب رتبه یک کشوری در مسابقات ریاضی موفق به راهیابی به مسابقات ریاضیات آسان به میزبانی هندوستان (دهلی) شد، رتبه ۳ جهانی را در این مسابقات کسب کند. همچنین مبینا عزتی دانش آموز مقطع دهم شهرستان بندرماهشهر از مجموعه پتروشیمی فارابی بعد از موفقیت در مسابقات کشوری ریاضیات، موفق شد رتبه چهارم جهانی ریاضیات آسان ۲۰۱۷ را از آن خود کند.
معلم ریاضیات محمد پارسا در گفت و گو با ایرنا به وجود استعداد های درخشان در مدارس شهرستان بندرماهشهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در مدارس شهرستان بندرماهشهر، استعدادهای درخشان بسیاری وجود دارد که از این میان محمد پارسا با تلاش و همت مضاعف خود و بهره هوشی بالا با موفقیت مسابقات کشوری ریاضی را گذارنده و رتبه سوم جهانی مسابقات ریاضی به میزبانی هندوستان را کسب کرده است و این موضوع افتخاری است برای آموزشی ما، مجموعه پتروشیمی فارابی، شهرستان بندرماهشهر و حتی استان خوزستان و کشور ایران.

اصلاحیان اضافه کرد: این مسابقات برای افزایش بهره هوشی دانش آموزان تآثیر بسزایی دارد به گونه ای که با روش های مهارتی به کار رفته در این سری از مسابقات موجب افزایش سطح هوش و افزایش مهارت ریاضی دانش آموزان به میزان ۸ الی ۲۰ برابر می َود.

سرپرست آموزش و پرورش بندرماهشهر با تقدیر از پتروشیمی فارابی در برگزاری مراسم تجلیل از دانش آموزان مقام آور در مسابقات جهانی ریاضی در ادامه به ایرنا گفت: نخبه پروری و نخبه یابی یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش است، خوشبختانه موفقیت محمد پارسا و مبینا عزتی در مسابقات جهانی ریاضیات انگیزه ما در این مسیر دوچندان کرد که امیدواریم همانند گذشته با همیاری مسوولان و مجموعه صنایع پتروشیمی شاهد موفقیت های بسیاری در عرصه های علمی باشیم.
حسن عبادی ادامه داد: ضرورت دارد همه به گسترش شیوه های انگیزشی در بین دانش آموزان در تمامی سطوح باشیم که بتوانیم شاهد کسب موفقیت های اینچنینی در بین دانش آموزان مناطق محروم که بدون شک استعدادهای بالقوه ای وجود دارد، باشیم.

نماینده مردم شهرستان های بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام در مجلس شورای اسلامی با تبریک موفقیت دانش آموزان ماهشهری در مسابقات جهانی ریاضی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز، عصر دانایی و دانش محوری است، افتخارآفرینی دانش آموزان حوزه انتخابیه بیش از پیش بر انگیزه ما برای خدمت گذاری برای این قشر با اهمیت جامعه افزود.
وی خاطرنشان کرد: تمامی مسوولان و خانواده ها باید برای ارتقای استعدادهای انسانی همت ویژه ای داشته باشند، چرا که توسعه و پیشرفت هر جامعه ای مرهون وجود استعدادهای انسانی آن جامعه است. از این رو در این صورت می توان رونق و رشد کشور را در تمامی عرصه ها احساس کرد.
سقایی مدیرعامل پتروشیمی فارابی نیز گفت: یکی از وظایف صنعت در بعد مسئولیت های اجتماعی حمایت از خانواده ها و آیندگان کشور است، خوشحالیم که امروز شاهد افتخار آفرینی فرزندان خود در دنیا هستیم و قطعا این مسئولیت ما را سنگین ‌تر از قبل می‌کند.

به گزارش ایرنا، مسابقات جهانی ریاضیات آسان سال ۲۰۱۷ با حضور بیش از ۷۰۰ دانش آموز از کشورهای اروپایی، افریقایی و آسیایی از جمله انگلستان، دانمارک، هند، الجزایر و… در تاریخ سوم دسامبر (۱۲ آذر) در شهر دهلی نو برگزار شد و تیم ۱۱ نفره اعزامی از دانش آموزان ایرانی که شامل نفرات برتر مسابقات کشوری امسال بودند، با حمایت بانک گردشگری و با عاملیت موسسه تتا به این مسابقات اعزام و موفق به کسب یک مدال طلا توسط آتنا جعفری، دو مدال نقره توسط محمد متین انصاری و سهند مرادی و دو مدال برنز توسط محمد پارسا و غزاله اسکندری شدند.
این رقابتها هر سال با حضور دانش آموزان منتخب از پایه تحصیلی پنجم ابتدایی تا یازدهم متوسطه در کشور هند برگزار می شود.
گفتنی است، ریاضیات آسان متدی مهارتی و پیشرفته برای افزایش سرعت محاسبات ریاضی در چهار عمل اصلی به علاوه توان و جذر است که سبب افزایش تمرکز و خلاقیت ذهن، بهبود سطح هوشیاری و فعالیت مغز و از همه مهمتر بالا رفتن اعتماد به نفس می گردد. در سالهای اخیر تعداد رو به رشدی از موسسات آموزشی و مدارس ممتاز در جهان به آموزش این رشته مهارتی پرداخته اند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.