مهاجرت خوزستانی ها از استان!/ بیکاری و بی آبی دو عامل اصلی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: حجت الاسلام مجید ناصری نژاد روز دوشنبه در آیین بهره برداری فولاد شادگان با حضور معاون اول رییس جمهوری، گفت: با وجود کم آبی و خشکسالی‌های پیاپی هنوز موضوع انتقال آب از سرشاخه های استان به فلات مرکزی مطرح است که این مساله جای تاسف و تامل دارد.
وی با اشاره به این که چالش کم آبی و خشکسالی سبب خشک شدن نخلستانهای خوزستان و شادگان و تالاب این شهرستان شده ، افزود: زمانی نه چندان دور خوزستان سرزمین نخل و آفتاب لقب داده شده بود ولی هم اکنون خبری از نخل نیست و استان خوزستان تنها به سرزمین آفتاب تبدیل شده است.
نماینده مردم شادگان با بیان این که شرایط سخت اقتصادی، طبیعی و خشکسالی و کم آبی سبب مهاجرت تدریجی مردم شده اظهار کرد: در ۶ سال اخیر حدود ۲۰ هزار نفر از مردم شادگان به دیگر نقاط کشور مهاجرت کرده اند که زنگ خطری برای حیات خوزستان محسوب می‌شود.
ناصری نژاد با ادعای این که نرخ بیکاری در منطقه شادگان بیش از ۵۹ درصد است ، خواستار توجه جدی دولت و شخص اول رییس جمهور، به مشکلات خوزستان و برنامه ریزی برای حل این مشکلات شد.

** توقع خوزستانی‌ها برای داشتن چند وزیر در کابینه دوازدهم
ناصری نژاد در این آیین با بیان اینکه خوزستانی ها با وجود همه مشکلات به روحانی رای دادند گفت: توقع ما خوزستانی ها این بود که چند وزیر در کابینه دوازدهم باشد ولی این انتظار محقق نشد.
وی گفت: اگر چند وزیر خوزستانی در کابینه دوازدهم داشتیم شاید مشکلات خوزستان به تدریج حل می شد ولی چنین نشد.

***کشاورزی خوزستان باید احیا شود
ناصری نژاد در ادامه بر احیای بخش کشاورزی و تامین آب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی مقام معظم رهبری با هدف ماندگاری جمعیت و ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: برای احیای بخش کشاورزی نباید اجازه داد از آب از خوزستان منتقل شود چون حیات این استان با خطرات جدی رو به رو میشود.
وی با بیان این که به علت کم آبی و خشکسالی های متناوب بخش مهمی از تالاب شادگان خشک شده ، بیان کرد: هم اکنون بخش مهمی از زمینهای خشکیده این تالاب به کانون ریزگردهای استان تبدیل شده و این مایه تاسف است.
ناصری نژاد اظهار کرد: درحال حاضر هیچ آبی وارد تالاب شادگان نمی شود و تامین کننده اصلی آب تالاب زهاب های نیشکر است لذا اگر راه چاره ای برای حل مشکلات خوزستان پیدا نشود خوزستان به شورستان تبدیل خواهد شد.
وی در پایان از دست اندر کاران راه اندازی و ساخت فولاد شادگان در این منطقه محروم تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا مجتمع صنعتی فولاد شادگان عصر دوشنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری به طور رسمی به بهره برداری رسید .
ظرفیت تولید فاز اول مجتمع فولاد شادگان ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی است.
با راه اندازی واحد فولاد سازی این مجتمع در آینده یک میلیون تن فولاد به ظرفیت این مجتمع صنعتی افزوده خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.