مروری بر آنچه که گذشت؛

شهرداری بندرماهشهر ۴ ماه در کما

هنوزهم حکم مجاهد نظارات، رییس شورای فعلی و شهردار منتخب صادر نشده است تا در برخی محافل و شبکه های اجتماعی شایعه شود هنوز صلاحیت این جوان برای تصدی پست شهرداری احراز نشده است و شاید باز هم شاهد تشکیل جلسه‌ی فوق العاده ای دیگر باشیم و انتخابی دیگر و تایید و رد صلاحیتی دیگر و ادامه ای بر بلاتکلیفی شهر!

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: اوایل شهریور امسال بود که پس از کش و قوص های فراوان و فشارها و لابی‌گریها؛ با حکم اعضای شورای اسلامی شهر بر حاکمیت ۸ ساله غلامحسین کمایی بر شهرداری شهر بزرگ و صنعتی بندرماهشهر پایان داده شد.

۷ عضو شورای شهر بندرماهشهر پس از لابی ها و شب نشینی ها و توصیه های مختلف در نهایت پس از بررسی گزینه های متعدد بر انتخاب “آرش دُّر” به اتفاق نظر رسیدند.

“دُّر”ی که به گفته‌ی مردم شوشتر از بهترین شهرداران این شهر تاریخی بوده است.

وی پس از گرفتن رای اعتماد از شورای شهر در نخستین گفتگوی خود با رسانه ها؛ اولویت های کاری خود را اصلاح ساختار و منابع انسانی، رفع آشفتگی‌های بصری،اصلاح قراردادها، توسعه فضای سبز و مراکز تفریحی و سرمایه گذاری در بخش گردشگری، احیای بافت های فرسوده، تکمیل پروژه‌های نیمه ساز، تدوین سند توسعه و آموزش کارکنان شهرداری و تکریم ارباب رجوع عنوان کرده بود.

در این بین غلامحسین کمایی نیز همزمان به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شد.

حدود ۴۰ روز پس از انتخاب آرش دُر به عنوان شهردار بندرماهشهر، گفته شد صلاحیت وی برای تصدی این پست صادر نشده است؛ گفته ای که شهردار منتخب آن را صحیح نمی‌دانست و اعلام کرد “هیچ نامه ای با چنین موضوعی دست من نرسیده است.”

درست ۳ روز پس از انتشار خبر رد صلاحیت شهردار منتخب، شورای شهر با تشکیل جلسه فوق العاده؛ “مجاهد نظارات” رییس شورای شهر را به عنوان شهردار منتخب معرفی کرد. انتخابی که موجی از انتقادات شهروندان را نسبت به این انتخاب برانگیخت؛ منتقدینی که معتقد بودند به “نظارات” برای انتخاب شهردار متخصص و نظارت بر عملکرد شهرداری و تصمیم سازی و تصمیم گیری برای آینده شهر رای داده اند و نه شهردار شدن!

در این بین؛ غلامحسین کمایی نیز از سرپرستی شهرداری کنار گذاشته شد و “صفری” از کارمندان شهرداری به عنوان سرپرست موقت تعیین شد.

یک روز پس از انتخاب “مجاهد نظارات” رییس شورای شهر به عنوان شهردار منتخب، نامه تائید صلاحیت آرش دُر منتخب اول شورا صادر شد تا ابهامی بزرگ در خصوص شهردار آینده یکی از ثروتمندترین شهرهای ایران به وجود آید!

پس از احراز صلاحیت دُر؛ در نیمه اول آبانماه حکم وی به عنوان شهردار بندر ماهشهر به تایید استاندار خوزستان رسید تا وی رسما بعنوان شهردار بندرماهشهر آغاز بکار کند. به گفته‌ی او، رونوشت این حکم به شورای اسلامی شهر تحویل داده شد.

بنا به گفته‌ی یکی از معاونین استاندار؛ پس از صدور و ابلاغ حکم؛ باید مراسم معارفه و آغاز بکار رسمی شهردار جدید صورت می‌گرفت.

اما شورا نشینان اعلام کردند دیگر  “دُّر” را نمی‌خواهند و تصمیم گرفته اند یک نفر از میان خود را به عنوان شهردار انتخاب کنند. در این بین شاید خوش‌حال تر از مجاهد نظارات، مینا افشون علی‌البدل اول بود که راهی برای او باز شده بود تا بار دیگر به ساختمان شورا راه یابد.

پس از این اتفاقات؛ برخی فعالین اجتماعی و حتی حقوقی آستین را بالا زدند تا این اتفاق نادر را بیشتر مورد بررسی قرار دهند. فعالینی که هر کدام با تفسیری از قانون به شکلی تائید و یا رد می‌کرد تصمیمات شورای شهر را.

با بالاگرفتن دعواها؛ استاندار خوزستان در تاریخ ۲۵ آبانماه در گفتگوی با رسانه ها اعلام کرد:

“در خصوص شهردار بندرماهشهر شخصی انتخاب شد که وقفه ای در صدور حکمش به وجود آمد که با رایزنی ها مشکل حل شد و پس از آن شورای شهر ماهشهر نسبت به گزینه خود منصرف شد و نفر دیگری را پیشنهاد داد که شخص پیشنهادی دوم‌ را هم در حال بررسی هستیم”

استاندار خوزستان تاکید کرده بود: “این دست ما نبوده و شورای شهر خودش از مصوبه خود عدول کرده است. اگر نظرشان در خصوص شخص اول ثابت بود اکنون شهردار رسما شروع به کار می کرد. در حال حاضر هم مراحل قانونی شهردار پیشنهادی در حال طی شدن است و اگر مشکلاتی نباشد حکم صادر می شود.”

بر اساس گفتگوی استاندار خوزستان در اواخر آبانماه؛ اگر شورای شهر از مصوبه خود عدول نکرده بود، شهر بندری ماهشهر وارد این ابهام و بلاتکلیفی نمی‌شد!

بلاتکلیفی که شهر را به کما کشانده و تکلیف هیچ چیز مشخص نیست، حقوق کارکنان دیر پرداخت شده است و پروژه های به حالت نیمه تعطیل درآمده.

ماه‌ها شهر توسط سرپرست اداره می‌شود که سطح اختیاراتش بسیار پایین تر از شهردار است. به تعبیری دیگر؛ شهر در دوران گذر مانده!

تا زمان نگارش این گزارش در ۱۵ آذرماه ۹۶؛ هنوز هم حکم مجاهد نظارات، رییس شورای فعلی و شهردار منتخب صادر نشده است تا در برخی محافل و شبکه های اجتماعی شایعه شود هنوز صلاحیت این جوان برای تصدی پست شهرداری احراز نشده است و شاید بازهم شاهد تشکیل جلسه‌ی فوق العاده ای دیگر باشیم و انتخابی دیگر و تایید و رد صلاحیتی دیگر و ادامه ای بر بلاتکلیفی شهر!

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.