خوزستان باید در صنایع مادر جزو صادرکنندگان باشد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: خوزستان باید در صنایع مادر مثل حفاری، نفت، برق و … هم جزو صادرکنندگان باشد.

به گزارش قانون به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش و توانمندی‌های صنعتی، تولیدی و خدمات فنی و مهندسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت صنعت پژوهش است و هم‌زمان شدن برگزاری دو نمایشگاه هم‌زمان مایه افتخار است و انشا الله به نزدیکی بیشتر صنعت، پژوهش و تحقیقات منجر شود.

وی افزود: هرچه تحقیقات ما جنبه عملی و صنعتی‌تری پیدا کند و این ارتباط گسترده‌تر و نزدیک‌تر به هم شود، قاعدتاً نتیجه امور هم حرفه‌ای‌تر می‌شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خواستگاه و درخواست کننده پژوهش وقتی علمی باشد، معتبرتر و با متقاضی بیشتری هم خواهد بود چون با افزایش جنبه عملیاتی به تبع در صنعت هم کاربرد بیشتری پیدا می‌کند.

شریعتی بیان کرد: هرچه پژوهش‌های ما به سمت کاربردی پیش نرود قاعدتاً متقاضی و حمایت‌کننده کمتری هم خواهد داشت؛ پژوهش در حوزه علوم پایه هم اساس است چون علوم پایه منجر به مهندسی و بعد از آن کاربردی شدن مسائل می‌شود.

وی عنوان کرد: با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و نشان دادن کارهای انجام شده در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنعتی به بالندگی بیشتر سیستم کمک می‌کنیم و انشا الله با این دست اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

استاندار خوزستان ادامه داد: خواستگاه صنایع عظیمی مثل نفت، گاز، فولاد، پتروشیمی، برق و … استان خوزستان است؛ بنابراین از طریق هماهنگی با دانشگاه‌های مختلف استان خصوصاً مادر می‌تواند گام‌های مؤثری را در راستای خودکفایی و اقتصاد مقاومتی بردارد. ارتباط داشتن با دانشگاه‌ها همچنین باعث حرکت به سمت توسعه، پیشرفت و در عین حال رشد صادرات در زمینه‌های مختلف صنایع مادر هم می‌شود.

شریعتی یادآور شد: انتظار داریم که در صنایع مادر مثل حفاری، نفت، برق و … هم جزو صادرکنندگان باشیم که در این راستا هم گام برمی داریم و برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث تحقق این اهداف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور دستگاه‌های مختلف نیز نسبت به سال گذشته خوب بوده است، خبر داد: امسال در نمایشگاه پژوهش ۴۷ غرفه شامل ۲۷ دانشگاه و دستگاه اجرایی، ۱۹ شرکت فن بازار و یک غرفه رسانه داریم که ارزشمند و رشد فراوان ای هم داشته است.

استاندار خوزستان در ارتباط با روز دانشجو با اشاره به لزوم استقلال دانشجویان گفت: دانشجو باید در راستای توسعه کشور گام بردارد و در مقابل زیر ظلم رفتن و وابستگی کشور می‌ایستد و به تبع از سیاست‌های مستقل و آزاد شدن کشور حمایت کند.

شریعتی در پایان گفت: در زمینه‌های علمی هم طی کردن قله‌های علم و شکوفایی یکی پس از دیگری و حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مستقل کردن کشور از لحاظ مسائل زیرساختی نیز جزو وظایف دانشجویان است؛ البته این جهاد علمی هم که در دانشگاه‌ها رخ داده و افزایش هر ساله آن نشان دهنده حرکت و گام برداشتن دانشجویان در این مسیر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.