ورود سازمان بازرسی کل کشور به آتش سوزی پتروشیمی بوعلی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:  هدایت اله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر ایت الف مبنی بر «پرونده ۵۰۰ میلیاردی آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر بعد از ۱۶ ماه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس»، گفت: بعد از آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر و گزارش کمیسیون انرژی مجلس در این زمینه، سازمان بازرسی کل کشور به این ماجرا ورود کرد و در همین زمینه پرونده ای در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل شد که این پرونده در دست بررسی است.

وی افزود: در همین راستا در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس جلسه ای با حضور مسئولین سازمان بازرسی، مسئولین مرکز پژوهشهای مجلس، مسئولین وزارت نفت و پتروشیمی برگزار و بر روی علل و دلایل این آتش سوزی مباحثی مطرح شد.

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در آن جلسه مطرح شد که آتش سوزی یک حادثه و اتفاقی نبود، افزود: در جلسه مطرح شد که این حادثه می تواند ناشی از ۲ علت ماشین آلات و یا نیروی انسانی باشد.

خادمی تصریح کرد: از آنجا که افراد ماشین آلات را هدایت و مدیریت می کنند، پس نقش نیروی انسانی در این آتش سوزی بیشتر دیده شد.

وی افزود: در حادثه آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر نداشتن مدیریت قوی و نبود یک سیستم ایمنی دخیل بود.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس افزود: در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این بحث مطرح شد که آتش سوزی مذکور ناشی از ضعف مدیریت انسانی و سهل انگاری آقایان بود و باید با مقصرین این حادثه برخورد لازم صورت گیرد و مقصرین حادثه جریمه های لازم را بپردازند.

 

روز چهارشنبه ۱۶ تیر سال گذشته گذشته مخازن پالایشگاه پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر دچار آتش سوزی شد.
کمیسیون انرژی مجلس به این ماجرا ورود و گزارشی هم در همین زمینه تهیه کرد.

در این گزارش میزان خسارت بیش از یکصد میلیون یورو برآورد شد. یعنی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر به بیت المال.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.