چرا روستاهای در کنار رودخانه در خوزستان تشنه اند؟

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو پاسخ دهد چرا روستائیان ساکن در کنار دز، کارون و کرخه فاقد آب آشامیدنی هستند.

جواد کاظم نسب در خصوص جلسه مجمع نمایندگان خوزستان با وزیر نیرو  اظهار کرد: مشکلات مهم استان شامل موارد زیاد از قبیل، ریزگرد ها،آب، فاضلاب و  انتقال آب، است.

وی خطاب به وزیر نیرو تصریح کرد: موارد زیادی است، که بارها مطرح شد، اما تمایل دارم این موارد را  از مسئولان حوزه خودتان سوال شود، هر چنین با این موارد سوال شد، و آنها را فریاد زدیم که در خوزستان چه مظلومیت هایی وجود دارد، اما عکس العملی را از مسئولان مشاهده نکردیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه از وزیر نیرو سوال کرد: چرا روستائیان ساکن در کنار دز، کارون و کرخه فاقد آب آشامیدنی هستند.

کاظم‌نسب با شاره به مشکلات آب شرب و فاضلاب در بسیاری از شهر های استان گفت: دور تا دور اهواز ۷ کانون ریزگرد وجود دارد، در حالی که از آب کارون می‌توانستیم این زمین‌ها را احیا کنیم و مشکلات ریزگردها و کانون‌های بحرانی را  که پدر مردم را درآورده است، حل کنیم.

وی با بیان اینکه رودخانه کارون از وسط شهرستان کارون می‌گذرد، عنوان کرد: هنوز حتی یک هکتار از اراضی کشاورزی آن از آب زراعی استفاده نمی‌کند.

کاظم نسب با تاکید بر غیر متعارف بودن آب بهای کشاورزی در استان خوزستان توضیح داد: در این بخش سازمان آب و برق سلیقه‌ای عمل می‌کند.

وی با انتقاد از عدم وجود شبکه برق زیر زمینی در استان خوزستان بیان کرد: نبود چنین امکانی در استان سبب شده است، در بحران‌های اخیر، ریزگردها سبب قطعی و آسیب رساندن به شبکه برق شود.

کاظم نسب متذکر شد: به چه دلیل مبلغ ۱۰میلیون دلار حاصل از فروش برق به عراق، برای تکمیل تصفیه خانه‌های شرق اهواز داده نشده و سال‌های سال از این وعده به استان می‌گذرد اما همچنان محقق نشده است.

وی با انتقاد از، بهای برق مصرفی در استان خوزستان یادآوری کرد: بهای برق مصرفی در خوزستان با وجود گرمای طاقت فرسا غیر قابل قبول و غیر متعارف است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بنده عضو کمسیون کشاورزی، کشاورز و کشاورز زاده هستم، خطاب به وزیر نیرو متذکر شد: چرا با کشاورزان خوزستانی ناعادلانه معامله می‌شود، ظلمی که به کشاورزان توسط سازمان آب و برق روا می‌شود در هیچ استانی اعمال نمی‌شود.

مرجع / فـارس
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.