پایان صدور ویزا

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از اتمام زمان صدور ویزای عراق برای اربعین خبر داد و گفت: از زائرانی که موفق به دریافت ویزا نشده اند درخواست می شود به مرزها مراجعه نکنند.

ناصر حویزاوی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه روز دوشنبه ۲ دفتر کارگزاری موقت عراق در دشت آزادگان و آبادان جمع آوری و به تهران بازگشتند افزود: کنسولگری دائم عراق در اهواز نیز اعلام کرد که امروز صبح آخرین مهلت صدور ویزا بوده است.
وی یادآورشد: تا شامگاه روز گذشته ۴۰۰ متقاضی دیگر دریافت ویزا در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند که مدارک آنان به کنسولگری عراق ارسال شد.
حویزاوی با بیان اینکه به هیچ عنوان امکان عبور از مرزها بدون ویزا وجود ندارد خاطر نشان کرد: کنسولگری عراق در روزهای شنبه و یکشنبه پس از اربعین نیز ویزا صادر نمی کند.
مدیرکل حج و زیارت استان با تصریح به اینکه خوزستان مقام نخست کشور در صدور ویزا را داشت گفت: بالغ بر ۹۴هزار نفر در قالب سامانه سماح درخواست صدور ویزا داشتند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل حج و زیارت استان تا پنج روز پس از اربعین نیز در مواکب اختصاصی شهدای منا پذیرای زائران است افزود: زائر سرای شهدای طریق القدس بستان با ظرفیت پذیرش سه هزار مسافر نیز آماده حضور زائران است.
شلمچه و چذابه ۲ کانون رسمی و اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.