برای اربعین آماده شوید؛ از واکسن تا مسیر زوار و قیمت واقعی ویزا

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:صدای پای اربعین می آید

جابجایی رایگان زائران اربعین از مرز مهران تا شهرهای عراق

فرماندار شهر بدره عراق از جابجایی رایگان زائران اربعین از مرز مهران تا شهرهای عراق خبر داد.

محور خسروی باز شد

رئیس پلیس راهور ناجا از بازگشایی محور خسروی برای تردد زائران اربعین از امسال خبر داد

رییس سازمان راهداری کشور

شرکت های اتوبوسرانی اجازه دارند در ایام اربعین کرایه ها را تا دو برابر افزایش دهند.

فرماندار شهر بدره عراق

زائران اربعین از مرز مهران تا شهرهای عراق بصورت رایگان جابجا می شوند.

نکات امنیتی

حتما قبل از سفر نسبت به تخلیه حافظه تلفن، فلش مموری و یا دوربین عکاسی و فیلمبرداری خود از موارد غیر ضرور، اعم از عکس ها و فیلم های خانوادگی و شخصی و شماره تلفن های مراکز مهم و خاص که در طول سفر با آنها کاری ندارید اقدام فرمایید.

حمل هر گونه مواد مخدر حتی به مقدار خیلی کم و برای مصرف شخصی و یا به عنوان دارو، نزد محاکم عراقی قابل قبول نبوده و احکام سنگینی را برای حامل در بر خواهد داشت.

در حفظ و نگهداری گذرنامه خود کوشا باشید.

همراه داشتن کپی شناسنامه، کارت ملی و چند قطعه عکس، در صورت مفقود شدن گذرنامه ضروری می باشد.

با توجه به اینکه ممکن است از اهل کاروان جدا شوید، ویزا و گذرنامه و کلیه مدارک و وسایل مورد نیاز هر شخص حتما همراه خودش باشد.

توجه داشته باشید هنگام ورود به کشور عراق مهر ورود به کشور در گذرنامه شما درج گردد. تا در برگشت دچار مشکل نشوید.

از صفحه ی اول گذرنامه و صفحه ویزا به وسیله دوربین موبایلتان عکس بگیرید، شاید موقع مفقود شدن گذرنامه به کمک شما بیاید.

۱۶۰۰ موکب ایرانی در اربعین فعال هستند

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین:

۱۶۰۰ موکب ایرانی در ایام اربعین خدمات رسانی خواهند کرد.

برنامه‌ریزی شده تا موکب‌های ایرانی از ۵ تا ۲۵ صفر خدمات ۲۰ روزه داشته باشند.

طبق پیش‌بینی‌ها امسال حدود ۳ میلیون نفر از کشورمان در مراسم اربعین حسینی حضور می‌یابند.

تنها سامانه رسمی و مورد تایید برای جمع آوری نذورات کد #۱۰۴۰*۷۸۰* است.

مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین خوزستان:

تا کنون ٣۵٠ موکب در مرز و مسیرهای منتهی به مرز چزابه مستقرشده اند.

زائران اربعین دو هفته قبل از سفر واکسن هپاتیت بزنند

رئیس شبکه هپاتیت ایران به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: دو هفته قبل از مسافرت تحت واکسیناسیون ضد هپاتیت آ (A) قرار گیرند.

در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه ، بیماری های عفونی از معضلات عمده بهداشتی و درمانی محسوب می شوند . هپاتیت آ (A) یک ویروس بوجود آورنده التهاب کبد است که از شخص به شخص و از طریق مدفوع آلوده و یا از طریق مصرف آب و غذای آلوده منتقل می شود. این ویروس می تواند برای ماهها در خارج از بدن انسان زنده بماند و میزان شیوع آن ارتباط مستقیمی با سطح بهداشت جامعه دارد.

به گفته وی، علائم بالینی بیماری هپاتیت نوع A شامل خستگی ، بی اشتهایی ، ضعف ، سردرد، شکم درد ، تب ، تهوع و استفراغ ، درد مفاصل و گاهی اسهال وخارش ، تغییر رنگ چشمها و پوست به زردی است که معمولا دو هفته به طول می انجامد و پس از بروز علائم، ویروس های موجود در مدفوع بیمار کاهش یافته و شانس انتقالشان به دیگران خیلی کم می شود.

استقرار اورژانس در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی

نماینده سازمان اورژانس کشور از استقرار آمبولانس های اورژانس در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در طرح اربعین امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه در این ایام، ۵۸۸ دستگاه آمبولانس و ۱۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس بکارگیری می شوند؛ گفت: همچنین ۱۵۵ دستگاه آمبولانس و ۱۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس را در کشور عراق مستقر خواهیم کرد؛ در طول جاده ها و مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در هر ۱۵ کیلومتر یک آمبولانس مستقر خواهد شد.

آماده باش امدادخودروها برای ارائه خدمات به زائران

رسول رمضانی نماینده شرکت امدادخودروی ایران در جلسه طرح ویژه ترافیک اربعین ۹۶ ، گفت: امدادخودروی ایران در طرح اربعین امسال به منظور امدادرسانی به زائرانی که با خودروی شخصی به پایانه های مرزی سفر می کنند، اکیپ های امدادی را مستقر می کند لذا حدود ۳۰۰ اکیپ در محورهای منتهی به چهار پایانه مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی مستقر می شوند.

بیمه اربعین شامل تمامی زائران قانونی

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با اشاره به جزئیات قرارداد ۱۷ ماده و ۱۱ تبصره ای بیمه زائران حسینی (ع) گفت: بیمه شامل تمام زائرانی است که به صورت قانونی از کشور خارج می شوند.

۱۶۵ گیت برای تسهیل تردد زائران اربعین راه اندازی شد

استاندار واسط عراق با اشاره به اینکه ۱۶۵ گیت در پایان مرزی زرباطیه راه اندازی شده است، اظهار داشت: هم اکنون دو کمیته در استانداری واسط برای خدمات رسانی به زوار اربعین تشکیل شده است.

اختصاص هزار دستگاه اتوبوس و کامیون شهرداری تهران در اربعین

پیمان سنندجی در جلسه طرح ویژه ترافیک اربعین ۹۶، گفت: امسال نزدیک به یک هزار دستگاه اتوبوس و کامیون متعلق به شهرداری تهران به پایانه های مرزی منتقل خواهند شد تا نسبت به جابجایی زائران و ارائه خدمات به آنان اقدام کنند.

برپایی موکب مردمی شهید حججی در کربلا

نجف آباد- مسئول اطلاع رسانی موکب مردمی شهید حججی گفت: اولین گروه از عوامل ۱۵۰ نفری موکب مردمی پاسدار شهید مدافع حرم محسن حججی به منظور پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی اربعین، امروز حرکت خود را از کنار مزار این شهید به مقصد کربلا شروع خواهند کرد.

دستبند هوشمند همراه اربعین ساخته شد/ اخطار در هنگام گم شدن

با تلاش جهادی جمعی از جوانان و فعالان حوزه فناوری و با دغدغه تسهیل و اشاعه ی فرهنگ پیاده روی اربعین، مطالعات میدانی و بررسی هایی در حوزه تخصصی انجام شده است که منتج به طراحی سیستمی برای برطرف کردن این مشکلات با بهره گیری از تکنولوژی BLE (بلوتوث کم مصرف) شده است. این سیستم شامل یک دستبند هوشمند (یا تگ) و برنامه موبایلی است که فاصله فرد را از همسفر یا شی مورد نظر نشان می دهد و چنانچه خارج از محدوده مجاز شوند بلافاصله اخطار می دهد.

مصرف انرژی دستبند همراه و تگ به حدی پایین است که نزدیک به یکسال نیاز به تعویض باتری نخواهد داشت.

آستان مقدس علوی برنامه ای برای گوشی های هوشمند زائران اربعین ساخت

“علی لفته” از مسئولان آستان علوی گفت: این برنامه امکان گوش دادن به زیارت مخصوص اربعین، زیارت عاشورا، ادعیه و زیارت های دیگر را به زائران امام حسین (علیه السلام) می دهد.

وی افزود: با این برنامه می توان به توصیه های آیت الله العظمی سیستانی ویژه اربعین و پاسخ مسائل شرعی مورد نیاز زائر گوش داد و همچنین زائر در هر نقطه که باشد به وسیله قسمت “محاسبه راه” می تواند بفهمد که چقدر تا کربلا باقی مانده است.

قیمت تمام شده ویزای اربعین/ زائران به دلار نیازی ندارند

معاون پارلمانی و کنسولی وزیر امورخارجه حسن قشقاوی تاکید کرد: تهیه ویزا با دلار حذف و پول رایج کشورمان جایگزین شد تا با نوسانات دلار شاهد افزایش قیمت روادید نباشیم و بر همین اساس قیمت خالص ویزا ۱۷۰ هزار تومان تعیین شده و زائران محترم نیازی به خرید دلار ندارند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.