خشکسالی و گردوخاک در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:کوروش بهادری امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به تداوم جو پایدار در استان  تا اواسط هفته جاری اظهار داشت: از سه‌شنبه با توجه به  بروز جریانات جنوبی،  انتظار پدیده شرجی را خواهیم داشت.

وی افزود: امروز عصر برخی از نواحی در نیمه جنوب شرقی استان همچون شهرستان‌های، هندیجان، بندر ماهشهر و مقداری از شهرستان امیدیه غالبا پدیده موقت و ناپایدار، گرد و غبار را تجربه می‌کنند.

مدیر‌کل هوا‌شناسی خوزستان ادامه داد:  امروز شهرستان امیدیه با ۳۹ درجه‌ و ایذه با ۱۲ درجه  به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان هستند و مرکز استان، شهرستان اهواز؛  نواسانات دمائی بین ۳۷ درجه تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند.

بهادری به بارندگی‌های سال جاری استان اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که بارندگی‌ها در استان از ۲۰ آبان ماه آغاز شوند اما بر این اساس بارندگی‌های زراعی تا پایان سال بیش از ۱۰ و ۲۰ درصد کمتر از نرمال خواهد بود بنابراین کشت‌های دیمی در استان می‌تواند همراه با ریسک باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است ۷۰ درصد از پیش‌بینی‌ها درست  و ۳۰ درصد نادرست باشند،  تصریح کرد: استان خوزستان امسال با توجه  به کم بودن بارندگی‌ها کمتر  حد نرمال، ممکن است  با خشک‌سالی خفیف مواجه شود،  بنابراین باید  شهروندان، هم استانی‌ها و کشاورزان امسال در مصرف آب حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.