نماینده مردم شادگان در مجلس؛

طوفان های نمک خوزستان را خالی از سکنه می کند!

نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: تا کی باید شاهد از بین رفتن مزارع، نخلستان‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها، بیکاری و مهاجرت جوانان‌مان باشیم؟ اگر این روند ادامه یابد در آینده نزدیک همه شهرستان‌های استان خالی از سکنه خواهد شد.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:مجید ناصری‌نژاد در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: با اطاعت کامل از مقام معظم رهبری و رهبری‌های داهیانه ایشان، پیروزی‌های خوبی نصیب محور مقاومت شد که نشان از نصرت الهی دارد.

وی افزود: هر وقت مومنان به نصرت الهی ایمان پیدا کردند و در راه خدا محکم گام برداشتند، پیروز شدند. ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب محکم ایستاده است و هر چه رهبری و مسئولان گفتند، گوش کردند، باید قدر این ملت را بدانیم. باید از رهبری به طور کامل پیروی کنیم که اگر چنین باشد به پیش خواهیم رفت.

نماینده مردم شادگان در مجلس بیکاری و اشتغال را دغدغه جامعه ایران دانست و افزود: باید برای اشتغال گام‌های جدی برداشت و برنامه‌های مدون داشت. دولت نتوانسته به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند. بیکاری، فقر، یاس و مشکلات اخلاقی از نتایج مشخص بیکاری است. هنوز نتیجه قابل ملاحظه‌ای در سال اقتصاد مقاومتی در این زمینه نداریم. باید از مدیران کارآمد، خلاق، انقلابی و تکیه بر توان داخلی برای اشتغال چاره‌اندیشی کنیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس محیط زیست و کشاورزی را از ظرفیت‌های استان برای حل مشکل بیکاری دانست و اظهار داشت: این مسئله در استان خوزستان به دلیل عدم استفاده درست از منابع آبی و توزیع نامناسب آن موجب نابودی محیط زیست شده است. خوزستان دیگر آب ندارد و فقط آفتاب دارد. رودخانه‌های پر آب و مزارع و کشاورزی استان از بین رفته و مردم در حال مهاجرت هستند. این وضعیت خود به مسئله‌ای بحران‌زا مبدل شده است.

وی، طوفان نمک را یکی از بحران‌های جدی استان دانست که در صورت خشک شدن تالاب شادگان ایجاد خواهد شد.

ناصری‌نژاد اظهار داشت: مسئولان باید به خود بیایند. ما خواهان ایجاد فرصت‌های جدید شغلی نیستیم. می‌گوییم فرصت‌های فعلی از دست نرود.

نماینده شادگان با بیان اینکه مردم از انتقال آب از استان خوزستان ناراضی هستند، گفت: دغدغه‌مان بحث انتقال آب و محیط زیست است. دولت کی می‌خواهد اقدام عملی و قابل لمس انجام دهد؟ مردم از مصوبات غیراجرایی به شدت خسته هستند. اگر مشکل آب زراعی شهرستان شادگان حل نشود، مزارع شهرستان از بین می‌رود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.