هشدار ستاد بحران خوزستان نسبت فعال شدن کانون گرد و خاک

 ستاد بحران استانداری خوزستان نسبت به فعال شدن کانون های گردو خاک دربرخی ازمناطق استان هشدار داد.
اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان چهارشنبه اعلام کرد: اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وزش بادهای قابل ملاحظه نسبتا شدید در جنوب استان و بویژه جنوب شرقی اهواز و فعال شدن کانون های گرد وخاک اخطاریه صادر کرده است.
بر این اساس در مناطق جنوب استان و بویژه جنوب شرقی اهواز از چهار شنبه و پنج شنبه ۲۴ و ۲۵فروردین ۹۶ کاهش دید افقی دور از انتظار نیست .
بر اساس این اطلاعیه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستـان باید نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم اعم از برقراری کشیک شبانه روزی و آماده باش دستگاه های مرتبط مراکزبهداشتی و درمانی، بازدید و بررسی پست ها و خطوط انتقال برقو شبکه هتی ابرسانی، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، کشاورزان، دامداران، صیادان و افراد ساکن در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تنـدباد و طوفان گرد و غبار برای رعایت نکات ایمنی و بهداشـتی مانند قرار گرفتن در فضای باز و استفاده از ماسک مناسب در وقوع گردوغبار و سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام کنند.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، در ۲۴ ساعت گذشته هندیجان با ۴۰ و دهدز با ۱۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز در این مدت بین ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان است.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.