۹۰ درصد مصوبه‌ مقابله با ریزگردها تاکنون تامین اعتبار نشده است

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: هیئت دولت اسفند ماه سال ۹۳ مصوبه‌ای برای مقابله با ریزگردها تصویب کرد تا سال ۹۴ اجرایی شود اما  ۹۰ درصد این مصوبه تاکنون تامین اعتبار نشده است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه اقتصاد خوزستان اظهار داشت: هیئت دولت اسفند ماه سال ۹۳ مصوبه‌ای برای مقابله با ریزگردها تصویب کرد تا سال ۹۴ اجرایی شود اما  ۹۰ درصد این مصوبه تاکنون تامین اعتبار نشده است.

وی افزود: اکنون دولت خواستار اصلاح مصوبه است و عملیاتی شدن آن را به سال آینده موکول کرده است، امیدواریم این بار اجرای مصوبه مورد پیگیری و جدیت قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: برای حل مشکل ریزگردهای خوزستان باید تقسیم کار و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد. دولت همانطور که برای حل مشکل دریاچه ارومیه کمیته تشکیل داد باید برای رفع ریزگردها در خوزستان نیز کمیته‌ای تشکیل شود تا هر‌سه ماه یک بار گزارشی از روند اجرا به دولت ارائه دهد.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرسایشی نباید فدای کانون‌های شن و ماسه شوند، تصریح کرد: ایجاد یک خط لوله، ۳۰ هزار کانون ریزگرد را در غیزانیه به  وجود آورده است اگر یک برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود این کانون‌ها قابل برطرف شدن هستند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.