باران و خاک در خوزستان

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود موج دوم بارشی از اواخر امشب به استان خبر داد و گفت:‌ احتمال طغیان رودخانه ها در این مدت دور از انتظار نیست.

کوروش بهادری اظهار کرد:‌ مدل‌های هواشناسی نشان می دهد با ورود موج دوم بارشی از اواخر امشب به استان شاهد بارش‌های رگباری و پراکنده در اکثر نقاط خوزستان تا اواخر روز جمعه خواهیم بود. این بارش ها در مناطق شمالی و شرقی شدت بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: ‌احتمال می رود حجم بارش‌ها در مناطق شمالی به ۵۰ تا ۶۰ میلی متر نیز برسد. مناطق جنوبی خوزستان از این بارش کمتر بهره مند خواهند بود و در مرکز استان نیز بارش‌های زیادی نخواهیم داشت و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن است حجم بارش‌ها در مرکز استان حداکثر ۱۰ تا ۱۵ میلی متر باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: ‌بارش برف تا اواخر هفته بعید به نظر می رسد اما ممکن است در ارتفاعات زاگرش بارش برف داشته باشیم. احتمال طغیان رودخانه ها در حوضه‌های مارون و جراحی و آبگرفتگی معابر و روستاها در این مدت دور از انتظار نخواهد بود و بنابراین انتظار می رود فرمانداران این مناطق نسبت به اخذ تمهیدات لازم اقدام کنند.

بهادری با بیان این که تا اواخر روز جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود، عنوان کرد: ‌روز جمعه با وزش باد شدید جنوب شرقی، فعال شدن کانون گرد و غبار در جنوب شرقی اهواز و برخاستن گرد و خاک در اهواز دور از انتظار نخواهد بود. البته فردا باید بررسی نقشه‌های هواشناسی انجام شود تا در صورت نیاز اطلاعیه وقوع این پدیده منتشر شود. اگر روز جمعه بارش نسبتا خوبی در اهواز واطراف آن شاهد باشیم، شدت این پدیده کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: ‌ارتفاع اینوژن امروز اهواز ۱۴۷ متر بود که نسبت به ارتفاع ۶۵ متری اینورژن روز گذشته نشانگر وضعیت بهتری است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: ‌از روز شنبه هفته آینده شاهد کاهش شدید دما در استان خواهیم بود به طوری که دمای هوا در سطح استان ۶ و ۷ درجه افت خواهد کرد.

وی گفت:‌ در شبانه روز گذشته ایذه با ۳ درجه سانتی گراد و امیدیه، آبادان و آغاجاری با ۲۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خوزستان بودند. دمای هوای اهواز نیز بین ۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد در نوسان خواهد بود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.