۸۵ درصد پیش‌بینی‌های بارندگی در خوزستان محقق نشده است

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در روزهای آینده گفت: در رودخانه های زهره، مارون و جراحی، بازه های بحرانی وجود دارد و در بازه ای به طول ۵۰۰ متر از سواحل روستاهای اطراف این رودخانه ها امکان فرسایش و ریزش وجود دارد.

هوشنگ حسونی زاده در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که شنبه شب(۲۳ بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارشهای هواشناسی پیش بینی می شود که در روزهای آینده میزان بارندگی در بهبهان بالای ۴۰ میلیمتر، در هندیجان ۱۴۰ میلیمتر، در شادگان بالای ۱۳۰ میلیمتر و در لالی و اندیکا بالای ۴۰ میلیمتر باشد. البته تاکنون بیش از ۸۵ درصد پیش بینی های بارندگی در خوزستان محقق نشده است.

وی تصریح کرد: در رودخانه های زهره، مارون و جراحی، بازه های بحرانی وجود دارد و در بازه ای به طول ۵۰۰ متر از سواحل روستاهای اطراف این رودخانه ها امکان فرسایش و ریزش وجود دارد، بنابراین از فرمانداران می خواهیم نسبت به تخلیه تاسیسات و امکانات این سواحل و اطلاع رسانی به اهالی این روستاها اقدام کنند.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان افزود: در صورت بارش باران طبق پیش بینی های هواشناسی و برآوردهای ما، احتمال ریزش سواحل در روستاهای در معرض خطر سیلاب وجود دارد. در مخزن سد مارون آورد این بارشهای احتمالی تا حجم یک میلیارد مترمکعب قابل کنترل است اما این بارشها تا پایین دست قابل کنترل نیست و امکان جاری شدن سیلاب وجود دارد.

حسونی زاده اظهار کرد: با توجه به امکان تخلیه سیلاب احتمالی روزهای آینده از مسیر سیلاب بر فعلی، باید مسیر سیلاب تخلیه شود تا آن را به تالاب شادگان منتقل کنیم. پیش بینی می شود سیلابهای روزهای آینده در هندیجان و شادگان و تا اندازه ای در بهبهان شدیدتر از دیگر نقاط باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.